Passa al contingut principal

13 anys de XorX

XorX compleix 13 anys. 13 anys d'esta intel.ligència artificial, orgànica i virtual, que té com a principi i com a final esta Mirada Crítica.
13 anys en què hem escrit molt, en estes entrades, amb comptades interaccions als comentaris i algunes més en eixe univers paral.lel anomenat twitter, pel qual aguaitem la poteta de tant en tant. I dic 'hem' perquè XorX ha passat moltes etapes i ha comptat amb distints suports a la seua feina. No ha deixat de ser mai un treball col.lectiu, que tractava moltes vegades de donar forma -o llevar-li-la, si calia aprofundir- a qüestions que preocupaven a més gent.

Queden poques de les entrades que hem anat fent estos anys, perquè els canvis tecnològics han desmuntat els formats i els vincles. Ara mateix estan desactivades però espere poder-les anar rescatant.

Mentrestant, seguiré vigilant d'allò que més em preocupa a dia de hui: À punt mèdia. Uns mitjans públics que disten molt de ser perfectes però que tenen la capacitat d'analitzar el feedback amb l'audiència i d'autocorregir-se. Això fa encara més important la tasca de tots aquells que els seguim. I quan no podem seguir-los, ens llegim els uns als altres per assabentar-nos de cada canvi, de cada novetat, de cada evolució o involució. Anàlisis crítics i constructius a l'abast de qui els vulga llegir.

Tot treballat amb molta motivació, amb molt recorregut a les esquenes i amb el concurs de molta gent. Tot per no alçar-nos un dia veient que la nostra concepció de l'espai valencià de comunicació -eixe pel qual duem tant de temps lluitant, es diga Canal 9 o À punt-, ha punxat.

Seguim llegint-nos. Seguim en contacte!


Comentaris

Anònim ha dit…
Mare meua, 13 anys i encara amb la mateixa energia de sempre, aixo no ho fa ningú.

Endavant, i espere que sigas igual de critic com sempre ho has sigut amb la antiga RTVV amb la nova CVMC i A Punt.

Salutacions!
XorX ha dit…
Gràcies Vicent! Farem el que podrem. Però a risc que em diguen hater, jo seguiré exigint a À Punt CVMC allò que considere que ens mereixem :)

Entrades populars d'aquest blog

Tot per xarxes

 Hola! Hui hem tingut un dia mogudet, molt mogudet amb À Punt. Ho heu vist?? Recordeu que XorX ha trascendit el format blog de La Mirada Crítica i que ara es centra en Twitter. Allí sóc @XorxLMC . I com sempre, cosetes que penge a YouTube: A Consell9  i a XorxLMC . Vos esperem! 😏

En clau igualitària

Avui faig una reflexió que segurament no agradarà a algú. I és esta la raó per la qual la faig i la faig d'esta manera. M'encanta el punt de vista dels À Punt Notícies sobre migració i igualtat. El tractament informatiu sobre estes qüestions sensibles té una clara voluntat de ser minuciós i respectuós. De ser exemple per a la societat. Després de l'èxit de VOX en l'obtenció d'escons al parlament andalús, cal més que mai enfrontar els seus missatges d'odi a segments vulnerables com els migrants, les dones o els homosexuals. Migrants, quin gran concepte, i com de significativa és l'expansió del seu ús en detriment del terme immigrant. Amb molt poc es pot fer molt. El problema és que eixa norma funciona tan bé en positiu com en negatiu. Fa unes setmanes, la secció En Clau Igualitària del NTC nit de Victòria Maso ens mostrava un interessantíssim manual de bones pràctiques per a tractar als mitjans de comunicació. Ens ensenyaven a detectar els errors ...

Molt per aprendre

No es poden llegir ni escoltar ni vore els mitjans de comunicació. Allò que veiem, escoltem i llegim no és periodisme. Fa anys que la cosa està malament, només cal recordar Canal 9 , del qual hem parlat molt. El procés a Catalunya ha despertat moltes rancors que estaven podrides i soterrades. Desinformació, por i odi. He estat veient TV3 estos dies... Sí, eixe canal tan independentista que "el pròxim 155 no deixarà en mans dels separatistes". I sorpresa! Hi ha empreses súper valentes i súper compromeses amb el procés independentista que segueixen anunciant-se als mitjans públics catalans:  Ahí estan, estos i molts altres més, defensant el dret a decidir mentre s'arrisquen a patir una campanya de complot a nivell estatal per formar part de l'aparell de propaganda del secessionisme. No, clar que no és això. És que les empreses coneixen els catalans. I saben que estan davant d'una societat madura i plural. Són marques que podem vore en espais publi...