Passa al contingut principal

25À - Una playlist amb molt poca substància

Avui he estat treballant a destall. Este matí no donava l'abast per captuar, editar, exportar, penjar, redactar, publicar i piular totes les novetats que duia l'estrena d'À punt en proves.

Dos ordinadors m'han calgut per poder treballar en paral·lel i arribar a tot, televisió i també ràdio. Amb problemes tècnics inclosos en alguns vídeos que he solucionat després.

L'emoció, els nervis i l'estrés han donat pas a un migdia més tranquil, on ja practicament no hi havia novetats.

Pel que fa a continguts, el dia ha començat amb Els Bítters i sèries infantils, Doraemon (Doraemon!), documental rescatat, Interiors rescatat, més programació infantil, concerts de bandes de música, més documental, més dibuixos, fins i tot en anglès, més bandes, pilota... I poca cosa més quedarà. El prime time es quedarà a mitges i cap programa busca, de moment, atraure públic. Només reomplir hores per fer proves tècniques. Ni l'Alqueria Blanca ni res que puga incrementar el boca a boca.













Pel que fa al grafisme, la jornada ha començat més prompte del que pensàvem. Abans de les 8h ja s'actualitzava el bucle, que probablement tornarà a les 22.30h. L'inici d'emissions ja el coneixíem, era el vídeo de presentació de la imatge d'À punt. Després, algunes autopromocions bastant genèriques sense cap novetat pel que fa a la imatge corporativa. Una imatge que ja m'avorreix, i que tant de bo reinventen de cara a les emissions definitives. A pocs minuts perquè s'acabe la playlist -que no programació ni graella-  d'avui, ja no s'espera cap novetat. 





Important, la mosca. Al final l'han posada. No donen importància a les emissions en proves més enlla dels aspectes tècnics, però sí que volen anar normalitzant la marca a la pantalla, tot i que això haja fet coincidir eixos dos models antagònics de televisió pública. Les llums de #CanalNou han acompanyat la imatge de marca d'#Àpunt.

Per acabar, mateixes imatges que per obrir, un bon negre, i el bucle 'nou' d'abans de l'obertura. Au.

Ara ens faltarà saber si demà hi haurà novetats, si es respectaran les franges horitzontals fonamentals en el disseny de qualsevol programació, i si s'ampliaran les autopromocions i s'aniran concretant. Seria desitjable que tot anara evolucionant a poc a poc fins al gran salt a les emissions definitives.

Ho anirem veient. Bona nit!


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tot À punt

A À punt mèdia ho tenen tot a punt. El proper diumenge 10 de juny comencen les emissions regulars. En diumenge, com era d'esperar.

Com serà l'inici d'emissions regulars? El fet que siga diumenge ens convida a pensar que s'usarà l'access primetime i el primetime per a una presentació. Ja al dia següent, coincidint amb dilluns, començarà la programació amb normalitat. Treballadors i espectadors coincidiran en l'inici setmanat i conjunt de les seues rutines diàries.

Concretant, podem imaginar que durant el dia vorem alguna espècie de compte enrere. Ja hem llegit en les xarxes que els vídeos de #mÀpunte es mostrarien el primer dia d'emissions. Però ningú ha dit que siga una vegada començada l'emissió regular, la qual cosa no tindria molt de sentit. Bàsicament perquè no tindran la qualitat necessària.

Tots sabem que la comunicació a À punt mèdia sobre el seu propi naixement no ha sigut precisament el seu fort. Ha sigut mes bé mediocre. I a dia de hui, encara…

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:


No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble val…

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt.

Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes.

He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius.
Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco. Ni els xiquets tampoc.

Açò plantejava XorX al setembre de 2017:


7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT

De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil.

Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vulga una graella no int…