Passa al contingut principal

Falta 1 dia: Emissió en proves d'À punt

Ja fa temps que no m'esforce en escriure entrades de les notícies de més estricta actualitat. Per a això tenim el Twitter, que és una meravella. Així que tots sabem ja que À punt començarà a emetre en proves esta setmana. Concretament el 25 d'abril, una data molt destacada per al poble valencià.

En poques hores este bucle amb la ràdio de fons desapareixerà. Probablement de sobte. Però espere que no.



Fa poc À punt mèdia ha publicat una piulada amb un nou bucle. Un nou bucle que tots esperàvem vore en pantalla, i que -fins a dia de hui-, no es veu per televisió.






Faltarà saber a quina hora comencen les emissions, però pareix que la casa no vol donar-li massa oficialitat. Comprensible. Jo ja ho tinc tot preparat per a enregistrar-ho. Serà a les 00.00h? Serà a les 8.00h? Connectaran el bucle amb la capçalera dimarts i dimecres al matí canviaran a continguts? Vés a saber.

Recorde el naixement de Cuatro, la primera televisió que vaig poder vore iniciar emissions tenint ja este blog en funcionament. Aleshores, si que van posar un compte enrere. Però és cert que partien de situacions distintes. Allà una cadena substituia una altra (Canal+). En parlarem millor de cara a l'estrena d'À punt.


Falta 1 dia, i he volgut reflexionar sobre què podem esperar d'este pas que tan revolucionats ens té a tots els freaks (amb molt d'orgull) dels mitjans valencians.

De moment el que sabem és allò que la directora general, Empar Marco, va dir a la Comissió de Radiotelevisió Valenciana i de l'Espai Audiovisual:






  • Inici de l'emissió en proves, amb una franja contínua advertint que es tracta d'una emissió en proves. Inclosa l'alta definició.
  • Continguts: els programes infantils del web, algun directe, documentals, pilota valenciana, i programes de qualitat de Canal 9. També promos de la cadena. 
  • Proves que serviran perquè els valencians es "retroben amb la sintonia de la seua televisió". 

I ara venen alguns dubtes.


  1. PROGRAMACIÓ. Alguns esperàvem per a este dilluns alguna informació relativa a què s'emetrà. Però res. Jo em pregunte com l'hauran preparat, respectarà les franjes de la graella definitiva? Jo apostaria per construir la graella provisional d'avant cap enrere. És a dir, si a À punt hi haurà una sèrie diària de 15.30h a 17.00h, la graella provisional hauria de programar en la mateixa franja un producte semblant. Mentrestant, trencar amb programes d'altres tipus, com ara els documentals, o els directes. Millor un ordre que una barreja sense estratègia. Programar, tot i que siga en proves, no és fer una graella amb coses. No parlem d'una llista aleatòria de reproducció.
  2. PODER D'ATRACCIÓ. Pel que fa a l'entreteniment per al públic adult, no és cosa fàcil atraure l'atenció dels espectadors per tal que resintonitzen els terminals i situen À punt en el comandament a distància (com diu Marco). Caldrà algun tipus de promoció que convide a descobrir els continguts, i continguts que resulten atractius. I no cal pensar molt per arribar a un producte d'èxit de Canal 9 capaç d'atraure masses: l'Alqueria Blanca. Hi haurà una franja horitzontal a la graella definitiva entre setmana per a la ficció? Podria anar a la sobretaula, de moment, esta sèrie. O en prime time.
  3. INTERIORITZAR LA MARCA. Vorem la marca a la pantalla? Retrobar-se amb la sintonia i emetre promos vol dir que sí. Vorem la marca À punt. Amb la mosca? No ho crec, no ho recomane i espere que no (per molta il.lu que ens faça). No és À punt. És distint mostrar el que està per vindre que confondre el que hi ha amb el producte final.
Hem parlat de l'Alqueria Blanca com un programa capaç d'atraure públic, però hi ha programes que poden ser contraproduents? Probablement tots aquells que s'identifiquen fortament amb Canal 9. Evidentment l'Alqueria n'és un, però potser els beneficis són major que les repercussions negatives. Així que la resta de continguts de Canal 9 haurien de ser fonamentalment documentals, programes que no ens recorden excessivament els antics mitjans. Ningú vol relacionar en excés la nova televisió amb l'antiga, perquè pretén ser molt distinta a l'anterior. Ací podrien entrar algunes produccions menys conegudes de Punt 2, el problema és que seran antigues i no tindran ni format ni qualitat suficient.



L'Alqueria, per cert, ja era un element destacat d'aquell últim intent de reinici de RTVV que va durar tan poquet. Està fortament lligada a la marca Canal 9. Per això cal compensar amb programes que l'imaginari col.lectiu no associe directament amb Canal 9.



No hi hauria res pitjor que una confusió entre dues marques antagòniques. Una barreja que contamine un producte de nova creació amb un producte ranci i tòxic. El resultat seria monstruós. En termes gràfics, vindria a traduir-se en un empastre així:



La imatge marca (la seua percepció social en este cas) ho és tot, i s'ha de protegir. No tindria cap sentit posar continguts de Canal 9 amb la mosca d'À punt. Però també és una manera de normalitzar-la... Novament pros i contres. Una mosca molt densa, per cert. Si és la mateixa que hem vist en els vídeos que han penjat en el Twitter d'À punt Notícies, la transparència no dissimula la densitat del disseny sobre les imatges en pantalla. Molt més blanc -més mur, més opacitat- que en la mosca, també redona, de la desapareguda Canal 9.




Però Marco ja ha dit que entre els continguts antics de RTVV hi haurà insercions d'autopromocions. D'alguna manera, la barreja de marques es donarà, a pesar del que la pròpia directora general ha defensat en distintes ocasions. Però serà relativament subtil perquè la marca RTVV no apareixerà per enlloc. Potser en els copys, però com a Canal 9 es posaven des de continuitat, qui sap com ho solucionaran.

I per acabar, la parida del dia, en honor als anys daurats d'este blog, ara en declivi. Tancaré com he obert, amb un vídeo amb la cortineta de falta 1 dia de Cuatro, dedicada a eixa perillosa barreja de Canal 9 i À punt: Nòu punt!




Va, prompte seguim! Prepareu les mongetes per a demà.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tot per xarxes

 Hola! Hui hem tingut un dia mogudet, molt mogudet amb À Punt. Ho heu vist?? Recordeu que XorX ha trascendit el format blog de La Mirada Crítica i que ara es centra en Twitter. Allí sóc @XorxLMC . I com sempre, cosetes que penge a YouTube: A Consell9  i a XorxLMC . Vos esperem! 😏

En clau igualitària

Avui faig una reflexió que segurament no agradarà a algú. I és esta la raó per la qual la faig i la faig d'esta manera. M'encanta el punt de vista dels À Punt Notícies sobre migració i igualtat. El tractament informatiu sobre estes qüestions sensibles té una clara voluntat de ser minuciós i respectuós. De ser exemple per a la societat. Després de l'èxit de VOX en l'obtenció d'escons al parlament andalús, cal més que mai enfrontar els seus missatges d'odi a segments vulnerables com els migrants, les dones o els homosexuals. Migrants, quin gran concepte, i com de significativa és l'expansió del seu ús en detriment del terme immigrant. Amb molt poc es pot fer molt. El problema és que eixa norma funciona tan bé en positiu com en negatiu. Fa unes setmanes, la secció En Clau Igualitària del NTC nit de Victòria Maso ens mostrava un interessantíssim manual de bones pràctiques per a tractar als mitjans de comunicació. Ens ensenyaven a detectar els errors ...

Molt per aprendre

No es poden llegir ni escoltar ni vore els mitjans de comunicació. Allò que veiem, escoltem i llegim no és periodisme. Fa anys que la cosa està malament, només cal recordar Canal 9 , del qual hem parlat molt. El procés a Catalunya ha despertat moltes rancors que estaven podrides i soterrades. Desinformació, por i odi. He estat veient TV3 estos dies... Sí, eixe canal tan independentista que "el pròxim 155 no deixarà en mans dels separatistes". I sorpresa! Hi ha empreses súper valentes i súper compromeses amb el procés independentista que segueixen anunciant-se als mitjans públics catalans:  Ahí estan, estos i molts altres més, defensant el dret a decidir mentre s'arrisquen a patir una campanya de complot a nivell estatal per formar part de l'aparell de propaganda del secessionisme. No, clar que no és això. És que les empreses coneixen els catalans. I saben que estan davant d'una societat madura i plural. Són marques que podem vore en espais publi...