Passa al contingut principal

26À - Una nova cortineta (res més)

A À punt s'han proposat un inici descafeïnat de la televisió, i ho estan aconseguint. Estan fent una espècie d'esforç titànic en una competició caracteritzada per la llei del mínim esforç.

És com... mmm... com quan vas per lla N340 i et toca passar per Les Alqueries. O per Torreblanca. O per la Ribera de Cabanes. Sembla impossible circular tan lent per una nacional, però hi pots i si no vindrà el radar, àlies Empar Marco, a fer-te una bonica foto, amb flaix i sense filtre beauty.

Volen arribar al final, sí, però tant lentament com puguen, o més. Probablement s'anirà accelerant tot de cara a les setmanes abans de l'inici d'emissions, quan s'inicie la campanya de promoció externa. Dic jo. O espere jo. Perquè són capaços de mantindre el caos passada l'obertura definitiva. Perquè la imatge corporativa segueix sent un desastre a dia d'avui, amb la marca en pantalla.

Bé, ja he reomplit prou. Ho sent, és trist, però és que no hi ha més novetat que esta cortineta:



Com ve sent habitual, descontextualitzada de tota imatge gràfica coneguda, amb un groc intens, el logotip en 3D pegant voltes i la major part del temps d'esquenes per a no vore's. L'única coincidència és, precisament, amb els bucles. Per allò dels satèl.lits pegant voltes. Potser açò evoluciona i li treuen més joc. O s'oblida i trauen altres idees per fer el totum revolutum a què ens estan acostumant. Ah, i una música molt informal.

Jo la veig com a marca identificadora dels espais infantils. Però és que després veus la promo de La Colla i el groc tampoc el veus enlloc.



L'anarquia de la imatge corporativa d'À punt no té límits.

Podem allargar la llista amb una variant dels 'tornem en' 30 segons i 1 minut. Ara tenim un '2 minuts'.



Va, si voleu incloem com a novetat que el coixinet amb el hastag l'han fet més menut. Però és encara més trist que tot el que precedeix esta entrada, no?





Y ya está, y esa es la noticia.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tot per xarxes

 Hola! Hui hem tingut un dia mogudet, molt mogudet amb À Punt. Ho heu vist?? Recordeu que XorX ha trascendit el format blog de La Mirada Crítica i que ara es centra en Twitter. Allí sóc @XorxLMC . I com sempre, cosetes que penge a YouTube: A Consell9  i a XorxLMC . Vos esperem! 😏

En clau igualitària

Avui faig una reflexió que segurament no agradarà a algú. I és esta la raó per la qual la faig i la faig d'esta manera. M'encanta el punt de vista dels À Punt Notícies sobre migració i igualtat. El tractament informatiu sobre estes qüestions sensibles té una clara voluntat de ser minuciós i respectuós. De ser exemple per a la societat. Després de l'èxit de VOX en l'obtenció d'escons al parlament andalús, cal més que mai enfrontar els seus missatges d'odi a segments vulnerables com els migrants, les dones o els homosexuals. Migrants, quin gran concepte, i com de significativa és l'expansió del seu ús en detriment del terme immigrant. Amb molt poc es pot fer molt. El problema és que eixa norma funciona tan bé en positiu com en negatiu. Fa unes setmanes, la secció En Clau Igualitària del NTC nit de Victòria Maso ens mostrava un interessantíssim manual de bones pràctiques per a tractar als mitjans de comunicació. Ens ensenyaven a detectar els errors ...

Molt per aprendre

No es poden llegir ni escoltar ni vore els mitjans de comunicació. Allò que veiem, escoltem i llegim no és periodisme. Fa anys que la cosa està malament, només cal recordar Canal 9 , del qual hem parlat molt. El procés a Catalunya ha despertat moltes rancors que estaven podrides i soterrades. Desinformació, por i odi. He estat veient TV3 estos dies... Sí, eixe canal tan independentista que "el pròxim 155 no deixarà en mans dels separatistes". I sorpresa! Hi ha empreses súper valentes i súper compromeses amb el procés independentista que segueixen anunciant-se als mitjans públics catalans:  Ahí estan, estos i molts altres més, defensant el dret a decidir mentre s'arrisquen a patir una campanya de complot a nivell estatal per formar part de l'aparell de propaganda del secessionisme. No, clar que no és això. És que les empreses coneixen els catalans. I saben que estan davant d'una societat madura i plural. Són marques que podem vore en espais publi...