Passa al contingut principal

26À - Una nova cortineta (res més)

A À punt s'han proposat un inici descafeïnat de la televisió, i ho estan aconseguint. Estan fent una espècie d'esforç titànic en una competició caracteritzada per la llei del mínim esforç.

És com... mmm... com quan vas per lla N340 i et toca passar per Les Alqueries. O per Torreblanca. O per la Ribera de Cabanes. Sembla impossible circular tan lent per una nacional, però hi pots i si no vindrà el radar, àlies Empar Marco, a fer-te una bonica foto, amb flaix i sense filtre beauty.

Volen arribar al final, sí, però tant lentament com puguen, o més. Probablement s'anirà accelerant tot de cara a les setmanes abans de l'inici d'emissions, quan s'inicie la campanya de promoció externa. Dic jo. O espere jo. Perquè són capaços de mantindre el caos passada l'obertura definitiva. Perquè la imatge corporativa segueix sent un desastre a dia d'avui, amb la marca en pantalla.

Bé, ja he reomplit prou. Ho sent, és trist, però és que no hi ha més novetat que esta cortineta:



Com ve sent habitual, descontextualitzada de tota imatge gràfica coneguda, amb un groc intens, el logotip en 3D pegant voltes i la major part del temps d'esquenes per a no vore's. L'única coincidència és, precisament, amb els bucles. Per allò dels satèl.lits pegant voltes. Potser açò evoluciona i li treuen més joc. O s'oblida i trauen altres idees per fer el totum revolutum a què ens estan acostumant. Ah, i una música molt informal.

Jo la veig com a marca identificadora dels espais infantils. Però és que després veus la promo de La Colla i el groc tampoc el veus enlloc.



L'anarquia de la imatge corporativa d'À punt no té límits.

Podem allargar la llista amb una variant dels 'tornem en' 30 segons i 1 minut. Ara tenim un '2 minuts'.



Va, si voleu incloem com a novetat que el coixinet amb el hastag l'han fet més menut. Però és encara més trist que tot el que precedeix esta entrada, no?





Y ya está, y esa es la noticia.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tot À punt

A À punt mèdia ho tenen tot a punt. El proper diumenge 10 de juny comencen les emissions regulars. En diumenge, com era d'esperar.

Com serà l'inici d'emissions regulars? El fet que siga diumenge ens convida a pensar que s'usarà l'access primetime i el primetime per a una presentació. Ja al dia següent, coincidint amb dilluns, començarà la programació amb normalitat. Treballadors i espectadors coincidiran en l'inici setmanat i conjunt de les seues rutines diàries.

Concretant, podem imaginar que durant el dia vorem alguna espècie de compte enrere. Ja hem llegit en les xarxes que els vídeos de #mÀpunte es mostrarien el primer dia d'emissions. Però ningú ha dit que siga una vegada començada l'emissió regular, la qual cosa no tindria molt de sentit. Bàsicament perquè no tindran la qualitat necessària.

Tots sabem que la comunicació a À punt mèdia sobre el seu propi naixement no ha sigut precisament el seu fort. Ha sigut mes bé mediocre. I a dia de hui, encara…

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:


No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble val…

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt.

Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes.

He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius.
Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco. Ni els xiquets tampoc.

Açò plantejava XorX al setembre de 2017:


7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT

De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil.

Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vulga una graella no int…