Ves al contingut principal

13 anys de XorX

XorX compleix 13 anys. 13 anys d'esta intel.ligència artificial, orgànica i virtual, que té com a principi i com a final esta Mirada Crítica.
13 anys en què hem escrit molt, en estes entrades, amb comptades interaccions als comentaris i algunes més en eixe univers paral.lel anomenat twitter, pel qual aguaitem la poteta de tant en tant. I dic 'hem' perquè XorX ha passat moltes etapes i ha comptat amb distints suports a la seua feina. No ha deixat de ser mai un treball col.lectiu, que tractava moltes vegades de donar forma -o llevar-li-la, si calia aprofundir- a qüestions que preocupaven a més gent.

Queden poques de les entrades que hem anat fent estos anys, perquè els canvis tecnològics han desmuntat els formats i els vincles. Ara mateix estan desactivades però espere poder-les anar rescatant.

Mentrestant, seguiré vigilant d'allò que més em preocupa a dia de hui: À punt mèdia. Uns mitjans públics que disten molt de ser perfectes però que tenen la capacitat d'analitzar el feedback amb l'audiència i d'autocorregir-se. Això fa encara més important la tasca de tots aquells que els seguim. I quan no podem seguir-los, ens llegim els uns als altres per assabentar-nos de cada canvi, de cada novetat, de cada evolució o involució. Anàlisis crítics i constructius a l'abast de qui els vulga llegir.

Tot treballat amb molta motivació, amb molt recorregut a les esquenes i amb el concurs de molta gent. Tot per no alçar-nos un dia veient que la nostra concepció de l'espai valencià de comunicació -eixe pel qual duem tant de temps lluitant, es diga Canal 9 o À punt-, ha punxat.

Seguim llegint-nos. Seguim en contacte!


Comentaris

Vicent Magraner ha dit…
Mare meua, 13 anys i encara amb la mateixa energia de sempre, aixo no ho fa ningú.

Endavant, i espere que sigas igual de critic com sempre ho has sigut amb la antiga RTVV amb la nova CVMC i A Punt.

Salutacions!
XorX ha dit…
Gràcies Vicent! Farem el que podrem. Però a risc que em diguen hater, jo seguiré exigint a À Punt CVMC allò que considere que ens mereixem :)

Entrades populars d'aquest blog

À punt 2019, hem creat un monstre?

Repassem breument les últimes novetats:

Partit de futbol en directe: una locució poc treballada que ha causat múltiples infarts a la JQCV. Quina sorpresa. L'únic interessant, alguns anuncis en castellà, la qual cosa ja ens fa vore que la política publicitària no considerarà la llengua.

El Matí À Punt i À Punt Directe. Ja tenim nom per als magazins matinal i vespertí a càrrec de Clara Castelló i Carolina Ferre respectivament. Sembla que tot ha de ser À Punt. Quanta originalitat.

Esta nit faltarà just un any per a l'inici de la campanya electoral de les eleccions autonòmiques. Probablement això és el que ha precipitat les proves d'emissió d'À Punt i les presses per a començar este mateix mes les emissions definitives.

Precisament pel que ens pot esperar en un any, he estat pegant un colp d'ull a les últimes enquestes per a 2019, quan À punt tindrà un any de vida.

Fa poc escrivia una entrada, molt xulet jo, parlant d'una enquesta electoral. I hi vaig aprofundir bastant…

À Punt - A una setmana de l'estrena

Falta just una setmana per a l'estrena de la televisió d'À Punt, i no serà fins divendres que ens presentaran la graella al complet.

Mirant a altres televisions, inclosa l'última etapa de Nou, esperavem un programeta especial abans de l'informatiu nit (amb Victòria Maso) i després de les notícies una sèrie successora de l'Alqueria Blanca per emetre, també, els diumenges.

Ens equivocavem. L'inici d'emissions serà a les 14.30h amb l'informatiu. Faltarà saber si van a passar de Trip i Troop a l'informatiu directament o si abans hi haurà algun tipus de contingut nou. Podrien ser els famosos vídeos de #mÀpunte, on els ciutadans comenten què pensen de la nova televisió.

Després de les notícies, conduides per Adelaida Ferre (presentadora de dilluns a divendres i de l'estrena), un especial À Punt Directe amb Carolina Ferre.

Probablement este magazin serà el programa especial que esperavem. Confie que presenten la graella, els programes... Probablement conne…

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:


No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble val…