Passa al contingut principal

À Punt - A una setmana de l'estrena

Falta just una setmana per a l'estrena de la televisió d'À Punt, i no serà fins divendres que ens presentaran la graella al complet.

Mirant a altres televisions, inclosa l'última etapa de Nou, esperavem un programeta especial abans de l'informatiu nit (amb Victòria Maso) i després de les notícies una sèrie successora de l'Alqueria Blanca per emetre, també, els diumenges.

Ens equivocavem. L'inici d'emissions serà a les 14.30h amb l'informatiu. Faltarà saber si van a passar de Trip i Troop a l'informatiu directament o si abans hi haurà algun tipus de contingut nou. Podrien ser els famosos vídeos de #mÀpunte, on els ciutadans comenten què pensen de la nova televisió.

Després de les notícies, conduides per Adelaida Ferre (presentadora de dilluns a divendres i de l'estrena), un especial À Punt Directe amb Carolina Ferre.

Probablement este magazin serà el programa especial que esperavem. Confie que presenten la graella, els programes... Probablement connectaran en directe amb alguns programes com ara El Matí À Punt amb Clara Castelló, i altres els presentaran a base de vídeos o d'entrevistes.

Pot ser molt interessant, especialment perquè ni serà només un vídeo promocional com en Nou, ni una gal·la coenta com en els noranta.

Mentre arriba eixe dia, la graella en proves segueix intacta. Simplement han incorporat les promocions de la campanya de llançament "Tenim Molt a Contar":




Una campanya que, per cert, no es veu molt al carrer. Només en alguns periòdics i ràdios, i no cada dia. Fins on jo sé. Potser a partir de demà la cosa canvia. I hauria de canviar.

Des d'ahir hi ha tres autopromocions noves, però molt curtetes. Et posen el caramel en la boca però no te'l deixen assaborir. Quasi no veiem els decorats. El que sí m'agrada és la música:

Una sobre l'inici d'emissions



Una sobre els magazins, El Matí À Punt i À Punt Directe:



I una tercera sobre informatius, que havíen avançat a les xarxes socials:


Reitere. M'encanta eixa música i espere seguir-la escoltant després del gran dia. Ara bé, esta campanya de llançament sempre se'm queda curta. S'apropa la data de l'estrena i açò evoluciona a pas de puça.

Així que, seguint la meua trajectòria de posar les piles a À Punt Mèdia, els he creat una promoció aprofitant que la locució ens retrau a la de Canal 9:




No és casualitat. Una veu reconeixible (o confusible), una cara coneguda en informatius rescatada de l'etapa de RTVV... D'alguna manera volen establir una continuitat amb Canal 9, per tal de despertar vells costums i així poder arribar millor a l'audiència. Maso és una cara de la manipulació de RTVV, però no és Vilaplana, Motes, Recatalà o Carrau. El seu rostre no està íntimament relacionat amb la tergiversació informativa, i no era de les conductores que gaudia de ser més pepera que ningú. Ho acceptarem per un bé major.

Seguisc pendent de qualsevol novetat en esta estrena que ens porta tan bojos a tots. Recordeu que podeu trobar tots els vídeos als canals de YouTube Consell9 i XorX LMC, i que em podeu seguir a Twitter: @XorxLMC





Comentaris

Joan ha dit…
Trobe a faltar un programa d'humor polític en À Punt. Un programa com el Polònia de TV3. La TV pública dels valencians, com a servei públic, hauria d'explicar també l'ecosistema polític valencià, en gran part desconegut per a molts valencians. Fer-ho en clau d'humor, que és un instrument molt efectiu, seria un gran encert.

Entrades populars d'aquest blog

Tot per xarxes

 Hola! Hui hem tingut un dia mogudet, molt mogudet amb À Punt. Ho heu vist?? Recordeu que XorX ha trascendit el format blog de La Mirada Crítica i que ara es centra en Twitter. Allí sóc @XorxLMC . I com sempre, cosetes que penge a YouTube: A Consell9  i a XorxLMC . Vos esperem! 😏

El fracàs/èxit d'À Punt

Ajuden les audiències a determinar si À Punt és un éxit o un fracàs? À Punt no és una televisió ideada per a generar uns grans índex d'audiència. De fet té una mitjana bastant lamentable. Tot i això, estrenades les audiències, podem parlar clarament de fracàs. Fracàs no pel fet que el share siga ímfim, sinó pel fet de ni tan sols haver intentat buscar més espectadors. La campanya de llançament va ser un desastre, la posada en marxa a mig gas va crear una imatge de mitjà cutre, la desorganització de la graella amb canvis constants mareja i les errades tècniques freqüents mostren una televisió caòtica.  Però en la meua anàlisi del fracàs em vull quedar amb esta última idea, la del caos. El caos es centra fonamentalment en l'únic programa que depèn directament de la casa: les notícies (bé, i en continuitat) i els programes informatius. Els informatius són, per tant, la prova de foc. És cert que compten amb un nivell d'audiència major que la resta de programes (se

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt. Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes. He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius. Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco . Ni els xiquets tampoc. Açò plantejava XorX al setembre de 2017: 7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil . Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vu