Passa al contingut principal

À Punt - A una setmana de l'estrena

Falta just una setmana per a l'estrena de la televisió d'À Punt, i no serà fins divendres que ens presentaran la graella al complet.

Mirant a altres televisions, inclosa l'última etapa de Nou, esperavem un programeta especial abans de l'informatiu nit (amb Victòria Maso) i després de les notícies una sèrie successora de l'Alqueria Blanca per emetre, també, els diumenges.

Ens equivocavem. L'inici d'emissions serà a les 14.30h amb l'informatiu. Faltarà saber si van a passar de Trip i Troop a l'informatiu directament o si abans hi haurà algun tipus de contingut nou. Podrien ser els famosos vídeos de #mÀpunte, on els ciutadans comenten què pensen de la nova televisió.

Després de les notícies, conduides per Adelaida Ferre (presentadora de dilluns a divendres i de l'estrena), un especial À Punt Directe amb Carolina Ferre.

Probablement este magazin serà el programa especial que esperavem. Confie que presenten la graella, els programes... Probablement connectaran en directe amb alguns programes com ara El Matí À Punt amb Clara Castelló, i altres els presentaran a base de vídeos o d'entrevistes.

Pot ser molt interessant, especialment perquè ni serà només un vídeo promocional com en Nou, ni una gal·la coenta com en els noranta.

Mentre arriba eixe dia, la graella en proves segueix intacta. Simplement han incorporat les promocions de la campanya de llançament "Tenim Molt a Contar":




Una campanya que, per cert, no es veu molt al carrer. Només en alguns periòdics i ràdios, i no cada dia. Fins on jo sé. Potser a partir de demà la cosa canvia. I hauria de canviar.

Des d'ahir hi ha tres autopromocions noves, però molt curtetes. Et posen el caramel en la boca però no te'l deixen assaborir. Quasi no veiem els decorats. El que sí m'agrada és la música:

Una sobre l'inici d'emissions



Una sobre els magazins, El Matí À Punt i À Punt Directe:



I una tercera sobre informatius, que havíen avançat a les xarxes socials:


Reitere. M'encanta eixa música i espere seguir-la escoltant després del gran dia. Ara bé, esta campanya de llançament sempre se'm queda curta. S'apropa la data de l'estrena i açò evoluciona a pas de puça.

Així que, seguint la meua trajectòria de posar les piles a À Punt Mèdia, els he creat una promoció aprofitant que la locució ens retrau a la de Canal 9:




No és casualitat. Una veu reconeixible (o confusible), una cara coneguda en informatius rescatada de l'etapa de RTVV... D'alguna manera volen establir una continuitat amb Canal 9, per tal de despertar vells costums i així poder arribar millor a l'audiència. Maso és una cara de la manipulació de RTVV, però no és Vilaplana, Motes, Recatalà o Carrau. El seu rostre no està íntimament relacionat amb la tergiversació informativa, i no era de les conductores que gaudia de ser més pepera que ningú. Ho acceptarem per un bé major.

Seguisc pendent de qualsevol novetat en esta estrena que ens porta tan bojos a tots. Recordeu que podeu trobar tots els vídeos als canals de YouTube Consell9 i XorX LMC, i que em podeu seguir a Twitter: @XorxLMC





Comentaris

Joan ha dit…
Trobe a faltar un programa d'humor polític en À Punt. Un programa com el Polònia de TV3. La TV pública dels valencians, com a servei públic, hauria d'explicar també l'ecosistema polític valencià, en gran part desconegut per a molts valencians. Fer-ho en clau d'humor, que és un instrument molt efectiu, seria un gran encert.

Entrades populars d'aquest blog

À punt 2019, hem creat un monstre?

Repassem breument les últimes novetats:

Partit de futbol en directe: una locució poc treballada que ha causat múltiples infarts a la JQCV. Quina sorpresa. L'únic interessant, alguns anuncis en castellà, la qual cosa ja ens fa vore que la política publicitària no considerarà la llengua.

El Matí À Punt i À Punt Directe. Ja tenim nom per als magazins matinal i vespertí a càrrec de Clara Castelló i Carolina Ferre respectivament. Sembla que tot ha de ser À Punt. Quanta originalitat.

Esta nit faltarà just un any per a l'inici de la campanya electoral de les eleccions autonòmiques. Probablement això és el que ha precipitat les proves d'emissió d'À Punt i les presses per a començar este mateix mes les emissions definitives.

Precisament pel que ens pot esperar en un any, he estat pegant un colp d'ull a les últimes enquestes per a 2019, quan À punt tindrà un any de vida.

Fa poc escrivia una entrada, molt xulet jo, parlant d'una enquesta electoral. I hi vaig aprofundir bastant…

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:


No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble val…