Passa al contingut principal

26À - Una nova cortineta (res més)

A À punt s'han proposat un inici descafeïnat de la televisió, i ho estan aconseguint. Estan fent una espècie d'esforç titànic en una competició caracteritzada per la llei del mínim esforç.

És com... mmm... com quan vas per lla N340 i et toca passar per Les Alqueries. O per Torreblanca. O per la Ribera de Cabanes. Sembla impossible circular tan lent per una nacional, però hi pots i si no vindrà el radar, àlies Empar Marco, a fer-te una bonica foto, amb flaix i sense filtre beauty.

Volen arribar al final, sí, però tant lentament com puguen, o més. Probablement s'anirà accelerant tot de cara a les setmanes abans de l'inici d'emissions, quan s'inicie la campanya de promoció externa. Dic jo. O espere jo. Perquè són capaços de mantindre el caos passada l'obertura definitiva. Perquè la imatge corporativa segueix sent un desastre a dia d'avui, amb la marca en pantalla.

Bé, ja he reomplit prou. Ho sent, és trist, però és que no hi ha més novetat que esta cortineta:



Com ve sent habitual, descontextualitzada de tota imatge gràfica coneguda, amb un groc intens, el logotip en 3D pegant voltes i la major part del temps d'esquenes per a no vore's. L'única coincidència és, precisament, amb els bucles. Per allò dels satèl.lits pegant voltes. Potser açò evoluciona i li treuen més joc. O s'oblida i trauen altres idees per fer el totum revolutum a què ens estan acostumant. Ah, i una música molt informal.

Jo la veig com a marca identificadora dels espais infantils. Però és que després veus la promo de La Colla i el groc tampoc el veus enlloc.



L'anarquia de la imatge corporativa d'À punt no té límits.

Podem allargar la llista amb una variant dels 'tornem en' 30 segons i 1 minut. Ara tenim un '2 minuts'.



Va, si voleu incloem com a novetat que el coixinet amb el hastag l'han fet més menut. Però és encara més trist que tot el que precedeix esta entrada, no?





Y ya está, y esa es la noticia.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt. Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes. He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius. Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco . Ni els xiquets tampoc. Açò plantejava XorX al setembre de 2017: 7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil . Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vu

El fracàs/èxit d'À Punt

Ajuden les audiències a determinar si À Punt és un éxit o un fracàs? À Punt no és una televisió ideada per a generar uns grans índex d'audiència. De fet té una mitjana bastant lamentable. Tot i això, estrenades les audiències, podem parlar clarament de fracàs. Fracàs no pel fet que el share siga ímfim, sinó pel fet de ni tan sols haver intentat buscar més espectadors. La campanya de llançament va ser un desastre, la posada en marxa a mig gas va crear una imatge de mitjà cutre, la desorganització de la graella amb canvis constants mareja i les errades tècniques freqüents mostren una televisió caòtica.  Però en la meua anàlisi del fracàs em vull quedar amb esta última idea, la del caos. El caos es centra fonamentalment en l'únic programa que depèn directament de la casa: les notícies (bé, i en continuitat) i els programes informatius. Els informatius són, per tant, la prova de foc. És cert que compten amb un nivell d'audiència major que la resta de programes (se