Passa al contingut principal

25À - Una playlist amb molt poca substància

Avui he estat treballant a destall. Este matí no donava l'abast per captuar, editar, exportar, penjar, redactar, publicar i piular totes les novetats que duia l'estrena d'À punt en proves.

Dos ordinadors m'han calgut per poder treballar en paral·lel i arribar a tot, televisió i també ràdio. Amb problemes tècnics inclosos en alguns vídeos que he solucionat després.

L'emoció, els nervis i l'estrés han donat pas a un migdia més tranquil, on ja practicament no hi havia novetats.

Pel que fa a continguts, el dia ha començat amb Els Bítters i sèries infantils, Doraemon (Doraemon!), documental rescatat, Interiors rescatat, més programació infantil, concerts de bandes de música, més documental, més dibuixos, fins i tot en anglès, més bandes, pilota... I poca cosa més quedarà. El prime time es quedarà a mitges i cap programa busca, de moment, atraure públic. Només reomplir hores per fer proves tècniques. Ni l'Alqueria Blanca ni res que puga incrementar el boca a boca.













Pel que fa al grafisme, la jornada ha començat més prompte del que pensàvem. Abans de les 8h ja s'actualitzava el bucle, que probablement tornarà a les 22.30h. L'inici d'emissions ja el coneixíem, era el vídeo de presentació de la imatge d'À punt. Després, algunes autopromocions bastant genèriques sense cap novetat pel que fa a la imatge corporativa. Una imatge que ja m'avorreix, i que tant de bo reinventen de cara a les emissions definitives. A pocs minuts perquè s'acabe la playlist -que no programació ni graella-  d'avui, ja no s'espera cap novetat. 





Important, la mosca. Al final l'han posada. No donen importància a les emissions en proves més enlla dels aspectes tècnics, però sí que volen anar normalitzant la marca a la pantalla, tot i que això haja fet coincidir eixos dos models antagònics de televisió pública. Les llums de #CanalNou han acompanyat la imatge de marca d'#Àpunt.

Per acabar, mateixes imatges que per obrir, un bon negre, i el bucle 'nou' d'abans de l'obertura. Au.

Ara ens faltarà saber si demà hi haurà novetats, si es respectaran les franges horitzontals fonamentals en el disseny de qualsevol programació, i si s'ampliaran les autopromocions i s'aniran concretant. Seria desitjable que tot anara evolucionant a poc a poc fins al gran salt a les emissions definitives.

Ho anirem veient. Bona nit!


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt. Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes. He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius. Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco . Ni els xiquets tampoc. Açò plantejava XorX al setembre de 2017: 7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil . Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vu

El fracàs/èxit d'À Punt

Ajuden les audiències a determinar si À Punt és un éxit o un fracàs? À Punt no és una televisió ideada per a generar uns grans índex d'audiència. De fet té una mitjana bastant lamentable. Tot i això, estrenades les audiències, podem parlar clarament de fracàs. Fracàs no pel fet que el share siga ímfim, sinó pel fet de ni tan sols haver intentat buscar més espectadors. La campanya de llançament va ser un desastre, la posada en marxa a mig gas va crear una imatge de mitjà cutre, la desorganització de la graella amb canvis constants mareja i les errades tècniques freqüents mostren una televisió caòtica.  Però en la meua anàlisi del fracàs em vull quedar amb esta última idea, la del caos. El caos es centra fonamentalment en l'únic programa que depèn directament de la casa: les notícies (bé, i en continuitat) i els programes informatius. Els informatius són, per tant, la prova de foc. És cert que compten amb un nivell d'audiència major que la resta de programes (se