Passa al contingut principal

À punt: 7 dies i un nou inici d'emissió

Les novetats arriben amb comptagotes a les emissions en proves d'À punt, i els programes de RTVV superen els creats exclussivament per a la televisió de la CVMC.

Però avui que fa una setmana que s'han iniciat les emissions, ens hem trobat amb una nova incorporació a NòuPunt, esta barreja de Canal 9 i À punt: Un nou inici d'emissió!!


Val, d'acord. Era mentida. És evident que l'he fet jo, pero a que mola?

Tot freak sap que l'inici d'emissió és una cosa molt important, i el de RTVV al que ret homenatge s'ha convertit en tot un clàssic. A À punt en proves, no obstant, han decidit reciclar una promo de la presentació de la línia gràfica de la marca, tant per a l'obertura de les emissions, com per al tancament. Però apareix també en les autopromocions. Eixes que es repeteixen una vegada, i una altra, i una altra, i de vegades una seguida de l'altra.

A vore si es posen les piles, perquè si volen, poden. No cal que s'ho guarden tot per al final perquè anunciaran la data d'estrena, iniciaran la campanya de promoció, i quan tot això arribe a la major part de la gent i decidisquen moure el cul, ja serà massa tard. Els plors per la falta de mitjans no colaran eternament. Si tants pocs mitjans tenen, no poden obrir una televisió. Així de clar. La resta són excuses i falta de motivació.

Esperem anar veient una evolució. Mínima si volen. Però alguna cosa més que una llista de reproducció abandonada en bucle. 

Probablement falten menys de 30 dies per a les emissions regulars, si tot va bé. Això podrien ser 20 dies fins a l'anunci. Ho activaran tot a 10 dies de les eleccions podent avançar feina a poc a poc?

Senyores i senyors d'À punt mèdia, feu el favor de traslladar-nos una miqueta d'il·lusió, ni que siga fingida. Tampoc vos anem a obligar, ens conformem amb que treballeu i que treballeu bé.

La campanya de comunicació no pot jugar-s'ho tot a la carta de l'impacte final. Segur que quedarà tot molt llustrós, tota una campanya de promoció i propaganda, però falta saber la rendibilitat. Recordem que parlem d'un target molt ampli -tota una societat-, i que en 10 dies no es pot arribar a tothom ni molt menys es pot assumir, o interioritzar, l'existència d'un nou mitjà que faça modificar les rutines televisives, culturals, d'oci i informatives d'unes persones que tenen una vida pròpia i més coses en què pensar. Això s'ha de començar a treballar ja.

A què espereu???


Comentaris

Joan ha dit…
M'has llegit el pensament amb la intro "fake" que has dissenyat. De fet, els darrers dies estava rumiant com hauria de ser l'inici d'emissions regulars d'À Punt TV. No només és l'inici d'un nou mitjà audiovisual, també suposa la recuperació d'una finestra pública que ens fou arrabassada de la pitjor de les maneres una nit de novembre, fa quatre anys i mig.

Pense que la presentació d'À Punt a l'inici de les seues emissions regulars hauria de tenir tres parts. Una primera part com a petit homenatge a Canal 9, amb les històriques imatges de Diego Braguinsky obrint les emissions l'any 1989. Una segona part, on la directora general d'À Punt Empar Marco fes una petita reflexió sobre allò que els valencians hem d'esperar d'un mitjà públic de comunicació, acompanyada pels periodistes i tècnics de la casa. I, finalment, la capçalera d'À Punt que donara pas a la graella de programació.
XorX ha dit…
No sé si Marco vol eixe protagonisme, potser els propis presentadors poden presentar els seus espais, de manera transversal, intercomunicant formats, programes i platós per formar un tot. L'inici d'emissions és una cosa antiga realment, ara s'emet 24h i no té molt de sentit realment. Allò de programes de Canal 9 si que no ho veig. És una altra cosa. Oblidem-nos del.passat, només aprenem d'ell.

Entrades populars d'aquest blog

Tot À punt

A À punt mèdia ho tenen tot a punt. El proper diumenge 10 de juny comencen les emissions regulars. En diumenge, com era d'esperar.

Com serà l'inici d'emissions regulars? El fet que siga diumenge ens convida a pensar que s'usarà l'access primetime i el primetime per a una presentació. Ja al dia següent, coincidint amb dilluns, començarà la programació amb normalitat. Treballadors i espectadors coincidiran en l'inici setmanat i conjunt de les seues rutines diàries.

Concretant, podem imaginar que durant el dia vorem alguna espècie de compte enrere. Ja hem llegit en les xarxes que els vídeos de #mÀpunte es mostrarien el primer dia d'emissions. Però ningú ha dit que siga una vegada començada l'emissió regular, la qual cosa no tindria molt de sentit. Bàsicament perquè no tindran la qualitat necessària.

Tots sabem que la comunicació a À punt mèdia sobre el seu propi naixement no ha sigut precisament el seu fort. Ha sigut mes bé mediocre. I a dia de hui, encara…

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:


No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble val…

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt.

Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes.

He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius.
Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco. Ni els xiquets tampoc.

Açò plantejava XorX al setembre de 2017:


7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT

De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil.

Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vulga una graella no int…