Ves al contingut principal

À punt: 7 dies i un nou inici d'emissió

Les novetats arriben amb comptagotes a les emissions en proves d'À punt, i els programes de RTVV superen els creats exclussivament per a la televisió de la CVMC.

Però avui que fa una setmana que s'han iniciat les emissions, ens hem trobat amb una nova incorporació a NòuPunt, esta barreja de Canal 9 i À punt: Un nou inici d'emissió!!


Val, d'acord. Era mentida. És evident que l'he fet jo, pero a que mola?

Tot freak sap que l'inici d'emissió és una cosa molt important, i el de RTVV al que ret homenatge s'ha convertit en tot un clàssic. A À punt en proves, no obstant, han decidit reciclar una promo de la presentació de la línia gràfica de la marca, tant per a l'obertura de les emissions, com per al tancament. Però apareix també en les autopromocions. Eixes que es repeteixen una vegada, i una altra, i una altra, i de vegades una seguida de l'altra.

A vore si es posen les piles, perquè si volen, poden. No cal que s'ho guarden tot per al final perquè anunciaran la data d'estrena, iniciaran la campanya de promoció, i quan tot això arribe a la major part de la gent i decidisquen moure el cul, ja serà massa tard. Els plors per la falta de mitjans no colaran eternament. Si tants pocs mitjans tenen, no poden obrir una televisió. Així de clar. La resta són excuses i falta de motivació.

Esperem anar veient una evolució. Mínima si volen. Però alguna cosa més que una llista de reproducció abandonada en bucle. 

Probablement falten menys de 30 dies per a les emissions regulars, si tot va bé. Això podrien ser 20 dies fins a l'anunci. Ho activaran tot a 10 dies de les eleccions podent avançar feina a poc a poc?

Senyores i senyors d'À punt mèdia, feu el favor de traslladar-nos una miqueta d'il·lusió, ni que siga fingida. Tampoc vos anem a obligar, ens conformem amb que treballeu i que treballeu bé.

La campanya de comunicació no pot jugar-s'ho tot a la carta de l'impacte final. Segur que quedarà tot molt llustrós, tota una campanya de promoció i propaganda, però falta saber la rendibilitat. Recordem que parlem d'un target molt ampli -tota una societat-, i que en 10 dies no es pot arribar a tothom ni molt menys es pot assumir, o interioritzar, l'existència d'un nou mitjà que faça modificar les rutines televisives, culturals, d'oci i informatives d'unes persones que tenen una vida pròpia i més coses en què pensar. Això s'ha de començar a treballar ja.

A què espereu???


Comentaris

Joan ha dit…
M'has llegit el pensament amb la intro "fake" que has dissenyat. De fet, els darrers dies estava rumiant com hauria de ser l'inici d'emissions regulars d'À Punt TV. No només és l'inici d'un nou mitjà audiovisual, també suposa la recuperació d'una finestra pública que ens fou arrabassada de la pitjor de les maneres una nit de novembre, fa quatre anys i mig.

Pense que la presentació d'À Punt a l'inici de les seues emissions regulars hauria de tenir tres parts. Una primera part com a petit homenatge a Canal 9, amb les històriques imatges de Diego Braguinsky obrint les emissions l'any 1989. Una segona part, on la directora general d'À Punt Empar Marco fes una petita reflexió sobre allò que els valencians hem d'esperar d'un mitjà públic de comunicació, acompanyada pels periodistes i tècnics de la casa. I, finalment, la capçalera d'À Punt que donara pas a la graella de programació.
XorX ha dit…
No sé si Marco vol eixe protagonisme, potser els propis presentadors poden presentar els seus espais, de manera transversal, intercomunicant formats, programes i platós per formar un tot. L'inici d'emissions és una cosa antiga realment, ara s'emet 24h i no té molt de sentit realment. Allò de programes de Canal 9 si que no ho veig. És una altra cosa. Oblidem-nos del.passat, només aprenem d'ell.

Entrades populars d'aquest blog

À punt 2019, hem creat un monstre?

Repassem breument les últimes novetats:

Partit de futbol en directe: una locució poc treballada que ha causat múltiples infarts a la JQCV. Quina sorpresa. L'únic interessant, alguns anuncis en castellà, la qual cosa ja ens fa vore que la política publicitària no considerarà la llengua.

El Matí À Punt i À Punt Directe. Ja tenim nom per als magazins matinal i vespertí a càrrec de Clara Castelló i Carolina Ferre respectivament. Sembla que tot ha de ser À Punt. Quanta originalitat.

Esta nit faltarà just un any per a l'inici de la campanya electoral de les eleccions autonòmiques. Probablement això és el que ha precipitat les proves d'emissió d'À Punt i les presses per a començar este mateix mes les emissions definitives.

Precisament pel que ens pot esperar en un any, he estat pegant un colp d'ull a les últimes enquestes per a 2019, quan À punt tindrà un any de vida.

Fa poc escrivia una entrada, molt xulet jo, parlant d'una enquesta electoral. I hi vaig aprofundir bastant…

À Punt - A una setmana de l'estrena

Falta just una setmana per a l'estrena de la televisió d'À Punt, i no serà fins divendres que ens presentaran la graella al complet.

Mirant a altres televisions, inclosa l'última etapa de Nou, esperavem un programeta especial abans de l'informatiu nit (amb Victòria Maso) i després de les notícies una sèrie successora de l'Alqueria Blanca per emetre, també, els diumenges.

Ens equivocavem. L'inici d'emissions serà a les 14.30h amb l'informatiu. Faltarà saber si van a passar de Trip i Troop a l'informatiu directament o si abans hi haurà algun tipus de contingut nou. Podrien ser els famosos vídeos de #mÀpunte, on els ciutadans comenten què pensen de la nova televisió.

Després de les notícies, conduides per Adelaida Ferre (presentadora de dilluns a divendres i de l'estrena), un especial À Punt Directe amb Carolina Ferre.

Probablement este magazin serà el programa especial que esperavem. Confie que presenten la graella, els programes... Probablement conne…

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:


No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble val…