Ves al contingut principal

Dia de la dona al "País Valencià"

Avui hi ha convocada una vaga en favor de la igualtat de les dones i À punt, com no podia ser d'altra manera, l'ha secundada. Serveis mínims i sense veus femenines als butlletins.

Calia posar veu de documental de Punt 2?

Ahir ens mostraven el DRET dels valencians a poder utilizar el terme País Valencià, o Comunitat Valenciana.


Com continuarà eixe camí de normalització?

Pot ser com ho feien a RTVV, destacant el terme en els noms propis de les entitats cíviques o partits polítics.

La diferència és que a Canal 9 ho feien per a ridiculitzar, de manera despectiva, i a À punt, no.


El que no m'agrada tant és que per compensar l'ús del terme País Valencià el que facen és usar el de Comunitat. A seques, i vàries vegades, per cert. Com si fora la de veïns.

Voleu dir que açò és el que demanava jo de fer passes xicotetes per no sobtar a una societat que no està preparada per a retornar a la normalitat?




Si volen compensar l'ús diabòlic del terme, almenys que ho compensen amb Comunitat Valenciana i no amb "la Comunitat".

I Regne de València què? Ens preguntaria un regionalista.


Però sembla ser que veuen que usar País Valencià és una cosa que s'ha d'introduir a poc a poc. Bé! Gràcies!! Segons quines informacions, prefereixen usar PV ("pevé") per no abusar del terme.

És com ensenyar la poteta i amagar-la corrents. 

Però més val ser cautelosos.

Cert!

I ja només comentar que això de "organisadora" és molt poc del "valencià superior" de les eminències que han obtingut tants punts com per estar fent eixa feina. Igual que el "pugam" que Victòria Rosselló amolla en una gravació -que no en un directe- i es queda tan ampla.


Pero sshhtt, que no es pot dir res que ara són rojos.




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

À punt 2019, hem creat un monstre?

Repassem breument les últimes novetats:

Partit de futbol en directe: una locució poc treballada que ha causat múltiples infarts a la JQCV. Quina sorpresa. L'únic interessant, alguns anuncis en castellà, la qual cosa ja ens fa vore que la política publicitària no considerarà la llengua.

El Matí À Punt i À Punt Directe. Ja tenim nom per als magazins matinal i vespertí a càrrec de Clara Castelló i Carolina Ferre respectivament. Sembla que tot ha de ser À Punt. Quanta originalitat.

Esta nit faltarà just un any per a l'inici de la campanya electoral de les eleccions autonòmiques. Probablement això és el que ha precipitat les proves d'emissió d'À Punt i les presses per a començar este mateix mes les emissions definitives.

Precisament pel que ens pot esperar en un any, he estat pegant un colp d'ull a les últimes enquestes per a 2019, quan À punt tindrà un any de vida.

Fa poc escrivia una entrada, molt xulet jo, parlant d'una enquesta electoral. I hi vaig aprofundir bastant…

À Punt - A una setmana de l'estrena

Falta just una setmana per a l'estrena de la televisió d'À Punt, i no serà fins divendres que ens presentaran la graella al complet.

Mirant a altres televisions, inclosa l'última etapa de Nou, esperavem un programeta especial abans de l'informatiu nit (amb Victòria Maso) i després de les notícies una sèrie successora de l'Alqueria Blanca per emetre, també, els diumenges.

Ens equivocavem. L'inici d'emissions serà a les 14.30h amb l'informatiu. Faltarà saber si van a passar de Trip i Troop a l'informatiu directament o si abans hi haurà algun tipus de contingut nou. Podrien ser els famosos vídeos de #mÀpunte, on els ciutadans comenten què pensen de la nova televisió.

Després de les notícies, conduides per Adelaida Ferre (presentadora de dilluns a divendres i de l'estrena), un especial À Punt Directe amb Carolina Ferre.

Probablement este magazin serà el programa especial que esperavem. Confie que presenten la graella, els programes... Probablement conne…

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:


No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble val…