Passa al contingut principal

"XorX guanya en 5 minuts el concurs de naming de la CVMC"

Juguem a un joc.

Anem a suposar que som una agència de publicitat qualsevol, o un veí qualsevol. Ens arriba la informació sobre un concurs de naming per a una plataforma de comunicació pública.


RESOLUCIÓ 25 de gener de 2017 bla bla bla Naming bla bla bla plataforma de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació bla bla amb pseudònim bla bla en sobre opac tancat bla bla vint dies naturals merda! les propostes presentades han d’estar en valencià Google translate han de ser originals i inèdites Google simplement criteris i puntuació ah guai que promocione la cultura valenciana (25%) aham si que contribuïsca a la vertebració del territori de la Comunitat Valenciana (25%) seh que siga llegible i fàcil en la lectura, la comprensió i la interpretació (25%) sisisi i que estiga concebut amb criteris de durabilitat (25%) bah

"Això ho faig jo en 5 minuts, i  millor que el Risto".

Nom: laNostra OK
Usos: laNostra Televisió; laNostra Ràdio OK
Dominis disponibles: lanostratv.es lanostraradio.es lanostramedia.es OK, a diferència d'À.
Marca: La Nostra: Propietat de RTVV, propietat de la Generalitat, propietària de la CVMC (va ser usada durant uns mesos al 2010 com a lema temporal de Canal 9, no justificaria successió d'empreses d'igual forma que À. no s'identifica amb una voluntat de la nova RTVV que Catalunya s'independitze) Es pot arreglar -perquè la marca és pròpia-, a diferència d'À.
Original i inèdit: Ni si ni no (RTVV va usar una campanya durant uns mesos fa 7 anys) però no usa eixa marca cap televisió o ràdio. Subjectiu En qualsevol cas, empat amb À.
Promociona la cultura valenciana: No especialment. Però fa referència a la unitat del poble. À. ni això
Contribueix a la vertebració del poble: , fa referència a la societat com un conjunt i s'identifica amb els valencians. À. no.
Llegible i de fàcil lectura, comprensió i interpretació: Sí, plenament. À. no, en absolut.
Concebut amb criteris de durabilitat: Sí. À. també.


Vaja, ja hem superat a À. Guanyador absolut del concurs: Xorx, de l'estudi La Mirada Crítica. "Gràcies, gràcies, els ho dedique a tots aquells que estan tornant a entrar al blog després de tants anys". Quants titulars en els periòdics, quants comentaris a les notícies i a les xarxes. Banys de masses!

En fi. Em volen fer creure que entre les 81 altres propostes no hi havia cap que podia superar a À.?



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tot À punt

A À punt mèdia ho tenen tot a punt. El proper diumenge 10 de juny comencen les emissions regulars. En diumenge, com era d'esperar.

Com serà l'inici d'emissions regulars? El fet que siga diumenge ens convida a pensar que s'usarà l'access primetime i el primetime per a una presentació. Ja al dia següent, coincidint amb dilluns, començarà la programació amb normalitat. Treballadors i espectadors coincidiran en l'inici setmanat i conjunt de les seues rutines diàries.

Concretant, podem imaginar que durant el dia vorem alguna espècie de compte enrere. Ja hem llegit en les xarxes que els vídeos de #mÀpunte es mostrarien el primer dia d'emissions. Però ningú ha dit que siga una vegada començada l'emissió regular, la qual cosa no tindria molt de sentit. Bàsicament perquè no tindran la qualitat necessària.

Tots sabem que la comunicació a À punt mèdia sobre el seu propi naixement no ha sigut precisament el seu fort. Ha sigut mes bé mediocre. I a dia de hui, encara…

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:


No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble val…

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt.

Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes.

He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius.
Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco. Ni els xiquets tampoc.

Açò plantejava XorX al setembre de 2017:


7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT

De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil.

Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vulga una graella no int…