Ves al contingut principal

Meeec. À. no complia les normes del concurs públic

Més problemes per a À. després de la perplexitat de les xarxes i cert rebuig dels internautes a la nova marca.

Ara resulta que l'Assemblea Nacional Catalana té registrada la marca A punt, ja no és simplement un lema o un hàstag. Entre les classificacions de Niza per a la marca de l'ANC s'inclou la 38, la destinada a televisió i ràdio. Meeec.

El domini apunt.es està registrat. Altres han registrat apunttv.es, per allò de fer caixa. I apuntmedia.es tambe. Gran error del Consell Rector que fa públic el nom de la televisio sense haver registrat totes les marques i dominis.

I mes enllà d'estos problemes, en tenim un de regal:

6.2. Cada candidat ha de presentar un màxim de cinc propostes de nom i haurà d’acreditar la viabilitat de registre, la disponibilitat de domini i una argumentació que explique o ajude a comprendre el significat de la proposta i que no supere un foli d’extensió.

Meeec. Però hi ha més:

9.1. Requisits – Les propostes presentades han d’estar en valencià. – Les propostes han de ser originals i inèdites.
Meeec. I més: 
 9.2. Criteris de valoració respecte al nom. En la selecció de la nova marca, les propostes seran valorades d’acord amb els següents criteris i puntuació: – Que promocione la cultura valenciana (25 % de la puntuació). – Que contribuïsca a la vertebració del territori de la Comunitat Valenciana (25 % de la puntuació). – Que siga llegible i fàcil en la lectura, la comprensió i la interpretació (25 % de la puntuació). – Que estiga concebut amb criteris de durabilitat (25 % de la puntuació).

Prous mecs. Fem recompte: 1.- La marca ja estava registrada; 2.- el domini bàsic (coincidència de la marca amb l'afegit .es) està ocupat; 3.- No és original ni inèdit (hi ha distints usos A. (registrada una TV en Almeria amb esta marca) i algunes A punt (a banda del lema independentista, l'agència de colocació de l'Ajuntament de València)); 4.- No promociona la cultura valenciana (0% d'un màxim de 25%); 5.- No vertebra el territori (disculpeu-me, però una A coincident amb les tres províncies no és una vertebració, és una excusa que tampoc li proporciona eixe 25%); 6.- Ni és llegible, ni té fàcil lectura, ni es comprén el seu significat/interpretació (eixa À mai duu accent en valencià i desvirtua l'expressió A punt amb la qual no es correspon pero que duu a confusió) (0% d'un màxim d'un 25%). 

Estes qüestions, tenint en compte que algunes estan vigents abans que la CVMC fera pública la marca, contradiuen el concurs per a la selecció del naming i books o dossiers per al disseny de la identitat visual del conjunt de la plataforma de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació.

Així que, segons les normes, la proposta guanyadora estaria invalidada per a ser la guanyadora del concurs

I ara què? Faran com feia l'anterior govern? Actuar sabent que el que feien no era legal però una vegada el mal estava fet, així s'anava a quedar? Volen que ens creguem que no hi havia cap proposta que complira els requisits mínims i que fora capaç d'obrindre més punts en els criteris de valoració? On està, per cert, el llistat de propostes valorades? Com podem saber que totes les presentades van ser analitzades si no s'ha publicat res al respecte? On està la transparència? Les bases diuen que el resultat és inapel·lable. Per això han pensat que podien fer el que els donara la gana? Tot anava bé, fins que de sobte se n'ha anat tota la credibilitat de la CVMC per terra.

Açò s'ha de rumiar bé.

Actualitze: He escrit tot açò a la CVMC. Quan contesten, si és que ho fan, sereu els primers en saber-ho.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

À punt 2019, hem creat un monstre?

Repassem breument les últimes novetats:

Partit de futbol en directe: una locució poc treballada que ha causat múltiples infarts a la JQCV. Quina sorpresa. L'únic interessant, alguns anuncis en castellà, la qual cosa ja ens fa vore que la política publicitària no considerarà la llengua.

El Matí À Punt i À Punt Directe. Ja tenim nom per als magazins matinal i vespertí a càrrec de Clara Castelló i Carolina Ferre respectivament. Sembla que tot ha de ser À Punt. Quanta originalitat.

Esta nit faltarà just un any per a l'inici de la campanya electoral de les eleccions autonòmiques. Probablement això és el que ha precipitat les proves d'emissió d'À Punt i les presses per a començar este mateix mes les emissions definitives.

Precisament pel que ens pot esperar en un any, he estat pegant un colp d'ull a les últimes enquestes per a 2019, quan À punt tindrà un any de vida.

Fa poc escrivia una entrada, molt xulet jo, parlant d'una enquesta electoral. I hi vaig aprofundir bastant…

À Punt - A una setmana de l'estrena

Falta just una setmana per a l'estrena de la televisió d'À Punt, i no serà fins divendres que ens presentaran la graella al complet.

Mirant a altres televisions, inclosa l'última etapa de Nou, esperavem un programeta especial abans de l'informatiu nit (amb Victòria Maso) i després de les notícies una sèrie successora de l'Alqueria Blanca per emetre, també, els diumenges.

Ens equivocavem. L'inici d'emissions serà a les 14.30h amb l'informatiu. Faltarà saber si van a passar de Trip i Troop a l'informatiu directament o si abans hi haurà algun tipus de contingut nou. Podrien ser els famosos vídeos de #mÀpunte, on els ciutadans comenten què pensen de la nova televisió.

Després de les notícies, conduides per Adelaida Ferre (presentadora de dilluns a divendres i de l'estrena), un especial À Punt Directe amb Carolina Ferre.

Probablement este magazin serà el programa especial que esperavem. Confie que presenten la graella, els programes... Probablement conne…

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:


No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble val…