Passa al contingut principal

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:



No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble valencià. Ni himnes que volen ofrenar glóries a Espanya, ni melodies acusades de catalanistes, ni blau en la bandera, ni quatre barres que volen invadir-nos a garrotades. Mes bé al contrari. Ens presenten la primera espanyola que va pilotar un caça. Tinguem contents a blavers i espanyolistes en general.

D'altra banda... Quin és l'objectiu de la campanya?

Puc entendre que la televisió vulga recuperar l'amor propi dels valencians fixant-se en allò que som, que ens convè i que ens interessa. Però la campanya de llançament vol revalencianitzar la societat? Potser hauria de centrar-se a donar a conèixer d'una manera més explícita la televisió. Al final diu "sintonitza la teua televisió". Ah, gràcies, perquè si m'hagueres dit "Generalitat" m'ho hauria cregut.

D'acord. Suposem que una persona X veu l'anunci i després de vore que fem les millors trompetes del món, decideix buscar la televisió.

Aaahhh!! Ací tenim el problema. Empar Marco ha explotat.

Busques la tele i trobes, taxan taxann...



  • Un magnífic compte enrere, que t'indica quan comencen les emissions
  • Una playlist amb:
    • Els vídeos de la campanya #mÀPunte on els valencians expliquen què esperen de la nova televisió
    • Promocions dels distints programes que conformaran la graella
    • Este mateix vídeo de presentació i altres de semblants per tal de trobar-li la utilitat a la nova televisió
Doncs no.

El que ens trobem són programes rescatats de RTVV, alguna cosa nova en infantil, i en cada publicitat els mateixos anuncis des de fa un mes. És p'agafar i esborrar el canal.

Ah, però per si et fartes d'eixa porqueria reiterada fins la sacietat, i que segueix promocionant més RTVV que À Punt, ells et conviden sempre a posar la tele en el comandament a distància. Sí, així. Perquè si. Amb dos collons.

La campanya té el seu punt, però és del tot ineficient. Està molt clar que la directora general no vol pensar en les audiències. Però xica, on va la gent, va Vicent. Què no saps com funcionen les coses? Si Ciudadanos està on està, és perquè se l'ha donat a conèixer, s'ha explicat la seua utilitat, i se li ha unflat en les enquestes. Bones xifres i la gent es puja al tren. Sense saber destinació. Tant se val! Si va la gent, serà per alguna cosa. 

Doncs una gran estrena, amb un programa especial que completara allò que s'ha avançat al bucle del compte enrere els últims dies, un primer informatiu, i una sèrie que coincidisca en temàtica i horari d'emissió amb l'Alqueria Blanca seria una bona decisió. I si ho acompanyes d'una bona campanya prèvia per tal que dilluns aparega en els mitjans que l'audiència de l'estrens ha sigut magnífica, no hi ha millor autopromoció.

Està clar que no han de fer un Tómbola per aconseguir millors xifres. La idea no és canalnouitzar-se, si no era més fàcil reobrir RTVV. No es tracta d'això. Es tracta de donar-se, almenys, a conèixer. I de pas vendre's bé, perquè un mal tràiler deixa les sales de cinema buides.

Vorem si la campanya evoluciona o no. Confiem que si, però el desastre comunicatiu d'À Punt sembla que vaja a perpetuar-se en el temps, a cronificar-se. Així anem malament. El principal problema que veig és que és una campanya massa intel·ligent. La gent vol missatges clars i senzills. Això s'evidencia a les xarxes socials. Simplicitat, rapidesa, immediatesa, constància. No tinc molt clar el públic de la campanya més enllà del votant de Compromís, sincerament. No vull dir que siguen més intel·ligents ni que voten més encertadament, és que parlem d'un electorat, d'un sector de la societat més informat, més receptiu als assumptes territorials valencians, i amb una major formació acadèmica.

Ara, el que segur que no veiem és, en cas que la tele s'estrene amb audiències semblants a les de Canal 9, una crítica de l'oposició. Falta un any per a les eleccions, i amb les hemeroteques enregistrant cada pas, PP i Ciudadanos es van a cuidar molt de fer una crítica a una televisió que potser dins d'un any està en les seues mans.

Al valencianet d'À peu se l'ha de tractar d'una altra manera. Res d'això tan fúnebre i seriós com el que ha fet À Punt. Un missatge més explícit, un to més informal, un entorn amb més color i més musicalitat.

Jo ho he fet. Alegria per al missatge que vull transmetre. Avui que falta un any per a les eleccions autonòmiques, explique als valencians què els espera si decideixen apostar per la dreta, per PP i Ciudadanos. Seria el nostre #TenimMoltAPerdre:



He anat a l'extrem, a les animalades adornades amb Trip i Troop, com sempre. Però ja m'enteneu. Hi ha molt a millorar a À Punt. Ho saben bé a Las Provincias que no deixen de criticar i usar la nova tele per a desgastar el Govern.

Seguirem l'evolució de la campanya i seguirem evidenciant el desastre comunicatiu d'À Punt Mèdia.





Comentaris

Joan ha dit…
Ací escric uns "à punts":

Una TV que té com a referent una pilot militar? No sabia que el foment del militarisme formara part de la Carta de Valors d'À Punt. Potser la pilot militar és de Compromís?

Reforçar l'autoestima de la societat valenciana? Ràpid!, Ciudadanos, cal fer servir el súper 155 i tancar À Punt per supremacista. Queremos ver españoles, no valencianos. Que torne Bárbara Rey i el seu programa de cuina. Canal 9 sí que sabia fer-ho bé. Una televisió espanyola com Déu mana.

À Punt és un servei públic? Si ho és, per què llavors no fa una campanya institucional atractiva per a la societat, com la fan tots els serveis públics quan volen donar-se a conéixer? Empar, no sé si arribaré al 10 de juny. Acò és un infern...
Video ha dit…
No té so el primer vídeo. Problemes amb YouTube?
XorX ha dit…
Corregit el so, disculpeu!!

Entrades populars d'aquest blog

Tot per xarxes

 Hola! Hui hem tingut un dia mogudet, molt mogudet amb À Punt. Ho heu vist?? Recordeu que XorX ha trascendit el format blog de La Mirada Crítica i que ara es centra en Twitter. Allí sóc @XorxLMC . I com sempre, cosetes que penge a YouTube: A Consell9  i a XorxLMC . Vos esperem! 😏

Com quedaria el plató d'À punt NTC?

He tingut una ocurrència de les meues. Amb el títol de l'entrada el vídeo i amb este frame vos ho podeu imaginar perfectament. Però me vaig a enrollar, que me faig major... Podeu passar al vídeo directament :P Fa dies vam descobrir com podria resultar el decorat de les Notícies de la televisió d' À punt . Va ser via Twitter, una bona font d'informació el potencial de la qual mai m'ha despertat especial interès. Sempre he sigut molt d'estar per casa. Jo em conforme amb un blog desfassat. Això de les visites, interaccions i seguidors com a centre de l'autoestima o de la motivació mai ha anat amb mi. Però anit vaig fer una exepció. Després d'una bona estona -o dues- descobrint programes desconeguts per fer un pas més en l'edició de vídeo, vaig dir 'no me'n vaig a dormir sense publicar-ho'. Més que res perquè se'm caducava, que l'àudio era del cap de setmana. Bé, reconec que el resultat no és meravellós. Però tampoc és que

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt. Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes. He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius. Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco . Ni els xiquets tampoc. Açò plantejava XorX al setembre de 2017: 7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil . Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vu