Passa al contingut principal

À punt: 7 dies i un nou inici d'emissió

Les novetats arriben amb comptagotes a les emissions en proves d'À punt, i els programes de RTVV superen els creats exclussivament per a la televisió de la CVMC.

Però avui que fa una setmana que s'han iniciat les emissions, ens hem trobat amb una nova incorporació a NòuPunt, esta barreja de Canal 9 i À punt: Un nou inici d'emissió!!


Val, d'acord. Era mentida. És evident que l'he fet jo, pero a que mola?

Tot freak sap que l'inici d'emissió és una cosa molt important, i el de RTVV al que ret homenatge s'ha convertit en tot un clàssic. A À punt en proves, no obstant, han decidit reciclar una promo de la presentació de la línia gràfica de la marca, tant per a l'obertura de les emissions, com per al tancament. Però apareix també en les autopromocions. Eixes que es repeteixen una vegada, i una altra, i una altra, i de vegades una seguida de l'altra.

A vore si es posen les piles, perquè si volen, poden. No cal que s'ho guarden tot per al final perquè anunciaran la data d'estrena, iniciaran la campanya de promoció, i quan tot això arribe a la major part de la gent i decidisquen moure el cul, ja serà massa tard. Els plors per la falta de mitjans no colaran eternament. Si tants pocs mitjans tenen, no poden obrir una televisió. Així de clar. La resta són excuses i falta de motivació.

Esperem anar veient una evolució. Mínima si volen. Però alguna cosa més que una llista de reproducció abandonada en bucle. 

Probablement falten menys de 30 dies per a les emissions regulars, si tot va bé. Això podrien ser 20 dies fins a l'anunci. Ho activaran tot a 10 dies de les eleccions podent avançar feina a poc a poc?

Senyores i senyors d'À punt mèdia, feu el favor de traslladar-nos una miqueta d'il·lusió, ni que siga fingida. Tampoc vos anem a obligar, ens conformem amb que treballeu i que treballeu bé.

La campanya de comunicació no pot jugar-s'ho tot a la carta de l'impacte final. Segur que quedarà tot molt llustrós, tota una campanya de promoció i propaganda, però falta saber la rendibilitat. Recordem que parlem d'un target molt ampli -tota una societat-, i que en 10 dies no es pot arribar a tothom ni molt menys es pot assumir, o interioritzar, l'existència d'un nou mitjà que faça modificar les rutines televisives, culturals, d'oci i informatives d'unes persones que tenen una vida pròpia i més coses en què pensar. Això s'ha de començar a treballar ja.

A què espereu???


Comentaris

Joan ha dit…
M'has llegit el pensament amb la intro "fake" que has dissenyat. De fet, els darrers dies estava rumiant com hauria de ser l'inici d'emissions regulars d'À Punt TV. No només és l'inici d'un nou mitjà audiovisual, també suposa la recuperació d'una finestra pública que ens fou arrabassada de la pitjor de les maneres una nit de novembre, fa quatre anys i mig.

Pense que la presentació d'À Punt a l'inici de les seues emissions regulars hauria de tenir tres parts. Una primera part com a petit homenatge a Canal 9, amb les històriques imatges de Diego Braguinsky obrint les emissions l'any 1989. Una segona part, on la directora general d'À Punt Empar Marco fes una petita reflexió sobre allò que els valencians hem d'esperar d'un mitjà públic de comunicació, acompanyada pels periodistes i tècnics de la casa. I, finalment, la capçalera d'À Punt que donara pas a la graella de programació.
XorX ha dit…
No sé si Marco vol eixe protagonisme, potser els propis presentadors poden presentar els seus espais, de manera transversal, intercomunicant formats, programes i platós per formar un tot. L'inici d'emissions és una cosa antiga realment, ara s'emet 24h i no té molt de sentit realment. Allò de programes de Canal 9 si que no ho veig. És una altra cosa. Oblidem-nos del.passat, només aprenem d'ell.

Entrades populars d'aquest blog

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt. Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes. He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius. Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco . Ni els xiquets tampoc. Açò plantejava XorX al setembre de 2017: 7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil . Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vu

El fracàs/èxit d'À Punt

Ajuden les audiències a determinar si À Punt és un éxit o un fracàs? À Punt no és una televisió ideada per a generar uns grans índex d'audiència. De fet té una mitjana bastant lamentable. Tot i això, estrenades les audiències, podem parlar clarament de fracàs. Fracàs no pel fet que el share siga ímfim, sinó pel fet de ni tan sols haver intentat buscar més espectadors. La campanya de llançament va ser un desastre, la posada en marxa a mig gas va crear una imatge de mitjà cutre, la desorganització de la graella amb canvis constants mareja i les errades tècniques freqüents mostren una televisió caòtica.  Però en la meua anàlisi del fracàs em vull quedar amb esta última idea, la del caos. El caos es centra fonamentalment en l'únic programa que depèn directament de la casa: les notícies (bé, i en continuitat) i els programes informatius. Els informatius són, per tant, la prova de foc. És cert que compten amb un nivell d'audiència major que la resta de programes (se