Les novetats arriben amb comptagotes a les emissions en proves d'À punt, i els programes de RTVV superen els creats exclussivament per a la televisió de la CVMC.
Però avui que fa una setmana que s'han iniciat les emissions, ens hem trobat amb una nova incorporació a NòuPunt, esta barreja de Canal 9 i À punt: Un nou inici d'emissió!!
Val, d'acord. Era mentida. És evident que l'he fet jo, pero a que mola?
Tot freak sap que l'inici d'emissió és una cosa molt important, i el de RTVV al que ret homenatge s'ha convertit en tot un clàssic. A À punt en proves, no obstant, han decidit reciclar una promo de la presentació de la línia gràfica de la marca, tant per a l'obertura de les emissions, com per al tancament. Però apareix també en les autopromocions. Eixes que es repeteixen una vegada, i una altra, i una altra, i de vegades una seguida de l'altra.
A vore si es posen les piles, perquè si volen, poden. No cal que s'ho guarden tot per al final perquè anunciaran la data d'estrena, iniciaran la campanya de promoció, i quan tot això arribe a la major part de la gent i decidisquen moure el cul, ja serà massa tard. Els plors per la falta de mitjans no colaran eternament. Si tants pocs mitjans tenen, no poden obrir una televisió. Així de clar. La resta són excuses i falta de motivació.
Esperem anar veient una evolució. Mínima si volen. Però alguna cosa més que una llista de reproducció abandonada en bucle.
Probablement falten menys de 30 dies per a les emissions regulars, si tot va bé. Això podrien ser 20 dies fins a l'anunci. Ho activaran tot a 10 dies de les eleccions podent avançar feina a poc a poc?
Senyores i senyors d'À punt mèdia, feu el favor de traslladar-nos una miqueta d'il·lusió, ni que siga fingida. Tampoc vos anem a obligar, ens conformem amb que treballeu i que treballeu bé.
La campanya de comunicació no pot jugar-s'ho tot a la carta de l'impacte final. Segur que quedarà tot molt llustrós, tota una campanya de promoció i propaganda, però falta saber la rendibilitat. Recordem que parlem d'un target molt ampli -tota una societat-, i que en 10 dies no es pot arribar a tothom ni molt menys es pot assumir, o interioritzar, l'existència d'un nou mitjà que faça modificar les rutines televisives, culturals, d'oci i informatives d'unes persones que tenen una vida pròpia i més coses en què pensar. Això s'ha de començar a treballar ja.
A què espereu???
Comentaris
Pense que la presentació d'À Punt a l'inici de les seues emissions regulars hauria de tenir tres parts. Una primera part com a petit homenatge a Canal 9, amb les històriques imatges de Diego Braguinsky obrint les emissions l'any 1989. Una segona part, on la directora general d'À Punt Empar Marco fes una petita reflexió sobre allò que els valencians hem d'esperar d'un mitjà públic de comunicació, acompanyada pels periodistes i tècnics de la casa. I, finalment, la capçalera d'À Punt que donara pas a la graella de programació.