Passa al contingut principal

Àpunt estrena imatge i calendari

À Punt, la nova televisió pública que en la pràctica ressucita a l'antiga RTVV, ha presentat la seua imatge corporativa.




Em fa molta il·lusió saber que la ràdio i el web es posaran en marxa abans que acabe l'any.
I em fa molta il·lusió saber que la televisió es posarà en marxa el primer trimestre de 2018.

Però dit això, no puc evitar entristir-me per la manera en què s'estan fent les coses.

D'una banda, ja sabeu tot el que vaig publicar sobre la tria del nom de la societat, que no va oferir cap garantia en el concurs, que no va presentar els resultats i que va ignorar els propis criteris d'avaluació. És i no és aigua passada. Ho és perquè ara el mal ja està fet. I no ho és perquè el mal continua.

D'altra banda, l'Associació de Periodistes Valencians ha anunciat -vorem si ho complirà-, que recorrerà els concursos de tria de personal per a la Societat Valenciana de Mitjans de Comunicació. La raó és molt clara: els extreballadors de l'antiga RTVV estan obtenint més punts que la resta de professionals. En la pràctica és com fer una successió d'empreses, ja que la nova empresa valora diferenciadament els extreballadors de l'empresa a la qual substitueix a efectes pràctics.

Així, l'anunci de la directora de la Societat, Empar Marco, podria caure si cau el procés de recerca del personal. 

Què val més? Obrir i emetre ja o tractar de corregir les irregularitats amb què comencen a rodar els mitjans de comunicació públics? 

Sabeu la meua opinió. Les coses, si es fan, es fan bé.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Tot À punt

A À punt mèdia ho tenen tot a punt. El proper diumenge 10 de juny comencen les emissions regulars. En diumenge, com era d'esperar.

Com serà l'inici d'emissions regulars? El fet que siga diumenge ens convida a pensar que s'usarà l'access primetime i el primetime per a una presentació. Ja al dia següent, coincidint amb dilluns, començarà la programació amb normalitat. Treballadors i espectadors coincidiran en l'inici setmanat i conjunt de les seues rutines diàries.

Concretant, podem imaginar que durant el dia vorem alguna espècie de compte enrere. Ja hem llegit en les xarxes que els vídeos de #mÀpunte es mostrarien el primer dia d'emissions. Però ningú ha dit que siga una vegada començada l'emissió regular, la qual cosa no tindria molt de sentit. Bàsicament perquè no tindran la qualitat necessària.

Tots sabem que la comunicació a À punt mèdia sobre el seu propi naixement no ha sigut precisament el seu fort. Ha sigut mes bé mediocre. I a dia de hui, encara…

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:


No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble val…

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt.

Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes.

He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius.
Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco. Ni els xiquets tampoc.

Açò plantejava XorX al setembre de 2017:


7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT

De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil.

Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vulga una graella no int…