Passa al contingut principal

Meeec. À. no complia les normes del concurs públic

Més problemes per a À. després de la perplexitat de les xarxes i cert rebuig dels internautes a la nova marca.

Ara resulta que l'Assemblea Nacional Catalana té registrada la marca A punt, ja no és simplement un lema o un hàstag. Entre les classificacions de Niza per a la marca de l'ANC s'inclou la 38, la destinada a televisió i ràdio. Meeec.

El domini apunt.es està registrat. Altres han registrat apunttv.es, per allò de fer caixa. I apuntmedia.es tambe. Gran error del Consell Rector que fa públic el nom de la televisio sense haver registrat totes les marques i dominis.

I mes enllà d'estos problemes, en tenim un de regal:

6.2. Cada candidat ha de presentar un màxim de cinc propostes de nom i haurà d’acreditar la viabilitat de registre, la disponibilitat de domini i una argumentació que explique o ajude a comprendre el significat de la proposta i que no supere un foli d’extensió.

Meeec. Però hi ha més:

9.1. Requisits – Les propostes presentades han d’estar en valencià. – Les propostes han de ser originals i inèdites.
Meeec. I més: 
 9.2. Criteris de valoració respecte al nom. En la selecció de la nova marca, les propostes seran valorades d’acord amb els següents criteris i puntuació: – Que promocione la cultura valenciana (25 % de la puntuació). – Que contribuïsca a la vertebració del territori de la Comunitat Valenciana (25 % de la puntuació). – Que siga llegible i fàcil en la lectura, la comprensió i la interpretació (25 % de la puntuació). – Que estiga concebut amb criteris de durabilitat (25 % de la puntuació).

Prous mecs. Fem recompte: 1.- La marca ja estava registrada; 2.- el domini bàsic (coincidència de la marca amb l'afegit .es) està ocupat; 3.- No és original ni inèdit (hi ha distints usos A. (registrada una TV en Almeria amb esta marca) i algunes A punt (a banda del lema independentista, l'agència de colocació de l'Ajuntament de València)); 4.- No promociona la cultura valenciana (0% d'un màxim de 25%); 5.- No vertebra el territori (disculpeu-me, però una A coincident amb les tres províncies no és una vertebració, és una excusa que tampoc li proporciona eixe 25%); 6.- Ni és llegible, ni té fàcil lectura, ni es comprén el seu significat/interpretació (eixa À mai duu accent en valencià i desvirtua l'expressió A punt amb la qual no es correspon pero que duu a confusió) (0% d'un màxim d'un 25%). 

Estes qüestions, tenint en compte que algunes estan vigents abans que la CVMC fera pública la marca, contradiuen el concurs per a la selecció del naming i books o dossiers per al disseny de la identitat visual del conjunt de la plataforma de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació.

Així que, segons les normes, la proposta guanyadora estaria invalidada per a ser la guanyadora del concurs

I ara què? Faran com feia l'anterior govern? Actuar sabent que el que feien no era legal però una vegada el mal estava fet, així s'anava a quedar? Volen que ens creguem que no hi havia cap proposta que complira els requisits mínims i que fora capaç d'obrindre més punts en els criteris de valoració? On està, per cert, el llistat de propostes valorades? Com podem saber que totes les presentades van ser analitzades si no s'ha publicat res al respecte? On està la transparència? Les bases diuen que el resultat és inapel·lable. Per això han pensat que podien fer el que els donara la gana? Tot anava bé, fins que de sobte se n'ha anat tota la credibilitat de la CVMC per terra.

Açò s'ha de rumiar bé.

Actualitze: He escrit tot açò a la CVMC. Quan contesten, si és que ho fan, sereu els primers en saber-ho.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt. Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes. He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius. Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco . Ni els xiquets tampoc. Açò plantejava XorX al setembre de 2017: 7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil . Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vu

El fracàs/èxit d'À Punt

Ajuden les audiències a determinar si À Punt és un éxit o un fracàs? À Punt no és una televisió ideada per a generar uns grans índex d'audiència. De fet té una mitjana bastant lamentable. Tot i això, estrenades les audiències, podem parlar clarament de fracàs. Fracàs no pel fet que el share siga ímfim, sinó pel fet de ni tan sols haver intentat buscar més espectadors. La campanya de llançament va ser un desastre, la posada en marxa a mig gas va crear una imatge de mitjà cutre, la desorganització de la graella amb canvis constants mareja i les errades tècniques freqüents mostren una televisió caòtica.  Però en la meua anàlisi del fracàs em vull quedar amb esta última idea, la del caos. El caos es centra fonamentalment en l'únic programa que depèn directament de la casa: les notícies (bé, i en continuitat) i els programes informatius. Els informatius són, per tant, la prova de foc. És cert que compten amb un nivell d'audiència major que la resta de programes (se