Passa al contingut principal

Selecció d'Informació

De vegades aquells que desitgem estar ben informats ens hem de conformar amb vore els distints informatius televisius, llegir les distintes publicacions diàries i escoltar butlletins de diferents emissores de ràdio, però açò només ens donarà una visió multilateral de la selecció d'informació que ens donen els mitjans de comunicació:

A la premsa una premissa clara és la llegibilitat visual i la brevetat, perquè llegir cansa.
Açò implica una selecció de la informació.

A la TV el temps és or, per tant s'ha de dir i vore el màxim en el menor temps possible.
Açò implica una selecció de la informació.

A la ràdio no hi ha possibilitat de tornar enrere, per tant s'ha de ser clar, precís i concís.
Açò implica una selecció de la informació.



Avui he posat el Canal24horas de TVE i he vist una roda de premsa íntegra de la Vice-presidenta Primera del Govern, Mª Teresa Fernández de la Vega, una de les polítiques que més m'agraden del Govern Zapatero. De tota la informació que ha ofert i la que se li ha demanat en el torn de preguntes, segurament no més d'aproximadament un 10% apareixerà en un mitjà de comunicació en concret i no més d'un 25% en la suma dels distints programes dels diferents mitjans de comunicació.

De la mateixa manera altres televisions dedicades exclusivament a la informació, com CNN+, ens donen la possibilitat d'informar-nos de primera mà de declaracions d'aquest estil.

Però què passa amb la rèplica, que per exemple, pot haver donat el Partit Popular al Govern a l'eixir del Congrés dels Diputats o al Carrer Gènova i que no són rodes de premsa formals i oficials? No tenim dret a escoltar-les de primera mà i de forma íntegra?

Hi ha un gran buit informatiu en els mitjans de comunicació que, almenys una televisió pública, hauria de tractar de resoldre. A vore si amb la reforma de TVE i amb l'arribada dels serveis interactius de la TDT aquest buit es redueix i podem, per fi, ser nosaltres qui ens autoseleccionem la informació.

Comentaris

Davidet ha dit…
sesgar és la seva feina i la nostra recompossar el trencaclosques de la realitat mediatica.
dificil...avegades impossible, però com tu dius esperem que amb la interactivitat cap on convergeixen els nous formats informatius pugam almenys ser nosaltres qui triem qué no coneixer amb una mika més de profunditat.

Entrades populars d'aquest blog

Tot À punt

A À punt mèdia ho tenen tot a punt. El proper diumenge 10 de juny comencen les emissions regulars. En diumenge, com era d'esperar.

Com serà l'inici d'emissions regulars? El fet que siga diumenge ens convida a pensar que s'usarà l'access primetime i el primetime per a una presentació. Ja al dia següent, coincidint amb dilluns, començarà la programació amb normalitat. Treballadors i espectadors coincidiran en l'inici setmanat i conjunt de les seues rutines diàries.

Concretant, podem imaginar que durant el dia vorem alguna espècie de compte enrere. Ja hem llegit en les xarxes que els vídeos de #mÀpunte es mostrarien el primer dia d'emissions. Però ningú ha dit que siga una vegada començada l'emissió regular, la qual cosa no tindria molt de sentit. Bàsicament perquè no tindran la qualitat necessària.

Tots sabem que la comunicació a À punt mèdia sobre el seu propi naixement no ha sigut precisament el seu fort. Ha sigut mes bé mediocre. I a dia de hui, encara…

À Punt - Molt que contar, ningú a qui contar-ho

Ja la tenim ací. Divendres es va presentar l'esperadíssima -per a nosaltres, els frikiapunts-, campanya de llançament de la televisió d'À Punt Mèdia. I com no podia ser d'altra manera, ha decebut.

No podem sorprendre'ns. Fins ara, i a pesar d'estar en mans d'agències de publicitat, l'estratègia de comunicació del nou espai públic de comunicació valencià ha resultat una pataca.

Mirem primer el vídeo, i comentem després. Perquè la idea en si no és allò pitjor que presenta la proposta:


No està mal. Per una banda ataca frontalment una de les majors debilitats de la societat valenciana: l'autoestima. No ens coneixem, no ens valorem i no ens estimem. La campanya posa el focus en allò del qual ens podem sentir orgullosos. Aquelles coses úniques que tenim... i que ignorem. És una manera d'intentar fer un valencianisme dirigit a la necessitat d'incrementar la nostra pròpia identitat, però fugint de símbols que més que unir el que fan és separar al poble val…

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt.

Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes.

He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius.
Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco. Ni els xiquets tampoc.

Açò plantejava XorX al setembre de 2017:


7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT

De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil.

Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vulga una graella no int…