À Punt, la nova televisió pública que en la pràctica ressucita a l'antiga RTVV, ha presentat la seua imatge corporativa.
Em fa molta il·lusió saber que la ràdio i el web es posaran en marxa abans que acabe l'any.
I em fa molta il·lusió saber que la televisió es posarà en marxa el primer trimestre de 2018.
Però dit això, no puc evitar entristir-me per la manera en què s'estan fent les coses.
D'una banda, ja sabeu tot el que vaig publicar sobre la tria del nom de la societat, que no va oferir cap garantia en el concurs, que no va presentar els resultats i que va ignorar els propis criteris d'avaluació. És i no és aigua passada. Ho és perquè ara el mal ja està fet. I no ho és perquè el mal continua.
D'altra banda, l'Associació de Periodistes Valencians ha anunciat -vorem si ho complirà-, que recorrerà els concursos de tria de personal per a la Societat Valenciana de Mitjans de Comunicació. La raó és molt clara: els extreballadors de l'antiga RTVV estan obtenint més punts que la resta de professionals. En la pràctica és com fer una successió d'empreses, ja que la nova empresa valora diferenciadament els extreballadors de l'empresa a la qual substitueix a efectes pràctics.
Així, l'anunci de la directora de la Societat, Empar Marco, podria caure si cau el procés de recerca del personal.
Què val més? Obrir i emetre ja o tractar de corregir les irregularitats amb què comencen a rodar els mitjans de comunicació públics?
Sabeu la meua opinió. Les coses, si es fan, es fan bé.
Comentaris