Passa al contingut principal

Àpunt estrena imatge i calendari

À Punt, la nova televisió pública que en la pràctica ressucita a l'antiga RTVV, ha presentat la seua imatge corporativa.




Em fa molta il·lusió saber que la ràdio i el web es posaran en marxa abans que acabe l'any.
I em fa molta il·lusió saber que la televisió es posarà en marxa el primer trimestre de 2018.

Però dit això, no puc evitar entristir-me per la manera en què s'estan fent les coses.

D'una banda, ja sabeu tot el que vaig publicar sobre la tria del nom de la societat, que no va oferir cap garantia en el concurs, que no va presentar els resultats i que va ignorar els propis criteris d'avaluació. És i no és aigua passada. Ho és perquè ara el mal ja està fet. I no ho és perquè el mal continua.

D'altra banda, l'Associació de Periodistes Valencians ha anunciat -vorem si ho complirà-, que recorrerà els concursos de tria de personal per a la Societat Valenciana de Mitjans de Comunicació. La raó és molt clara: els extreballadors de l'antiga RTVV estan obtenint més punts que la resta de professionals. En la pràctica és com fer una successió d'empreses, ja que la nova empresa valora diferenciadament els extreballadors de l'empresa a la qual substitueix a efectes pràctics.

Així, l'anunci de la directora de la Societat, Empar Marco, podria caure si cau el procés de recerca del personal. 

Què val més? Obrir i emetre ja o tractar de corregir les irregularitats amb què comencen a rodar els mitjans de comunicació públics? 

Sabeu la meua opinió. Les coses, si es fan, es fan bé.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La graella d'À Punt entra en raó

Fa un any i quatre mesos em vaig parar a pensar una graella per a À Punt. Ara, set mesos després de l'inici d'emissions, la televisió entra en raó i reajusta horaris i continguts, fent-los coincidir amb la meua proposta, per cert. Si, vaig a tirar-me floretes. He basat la meua proposta en la necessitat d'una programació dedicada als més menuts i la importància (i conveniència a nivell de pressupost) de producció pròpia des de l'area d'informatius. Donava per fet que À Punt no estaria privatitzada, i que la televisió aprofitaria més els mitjans propis. També que apostaria per la programació infantil. Però la llengua no ha resultat ser una prioritat per a Empar Marco . Ni els xiquets tampoc. Açò plantejava XorX al setembre de 2017: 7.00h Programació infantil SEMI COINCIDENT De 7 a 9 (que és quan comencen els xiquets a l'escola), convindria emetre programació infantil . Seguisc pensant que la programació infantil és important. Comprenc que À Punt vu

El fracàs/èxit d'À Punt

Ajuden les audiències a determinar si À Punt és un éxit o un fracàs? À Punt no és una televisió ideada per a generar uns grans índex d'audiència. De fet té una mitjana bastant lamentable. Tot i això, estrenades les audiències, podem parlar clarament de fracàs. Fracàs no pel fet que el share siga ímfim, sinó pel fet de ni tan sols haver intentat buscar més espectadors. La campanya de llançament va ser un desastre, la posada en marxa a mig gas va crear una imatge de mitjà cutre, la desorganització de la graella amb canvis constants mareja i les errades tècniques freqüents mostren una televisió caòtica.  Però en la meua anàlisi del fracàs em vull quedar amb esta última idea, la del caos. El caos es centra fonamentalment en l'únic programa que depèn directament de la casa: les notícies (bé, i en continuitat) i els programes informatius. Els informatius són, per tant, la prova de foc. És cert que compten amb un nivell d'audiència major que la resta de programes (se