Benvinguts :)

Benvinguts a La Mirada Crítica de XorX

dimecres, 27 d’abril de 2011

Xarxes socials

Avui pràcticament tots fem ús d'aquestes xarxes socials que han reinventat les relacions interpersonals i que han ajudat a revolucionar el sistema d'intercanvi d'opinió i d'informació entre subjectes.

Des de fa uns mesos, qui us escriu té un perfil propi a la xarxa Facebook, tot i que no li tinc especial estima per la manera en què està plantejada, perquè ha d'anar sempre a cavall de resolucions que li exigeixen garanties de privacitat per als usuaris. Diguem que els agrada fregar el límit, un límit que jo entenc més com una corda fluixa.

Però en fi, allà tinc el perfil des d'on he pogut conèixer un poc més la gent que em segueix i la gent a qui seguisc, comprovant les seues preocupacions, les seues denúncies, opinions, iniciatives, convocatòries... Jo no use massa la xarxa, ho reconec, i he aportat poca cosa més que algun que altre enllaç al meu propi bloc i compartir les iniciatives que m'han anat arribant per tal que l'efecte cadena els permeta arribar a més gent. Que en realitat no és poca cosa, perquè aquestes cadenes han esdevingut un vertader model alternatiu de transmissió d'informació. En la molts casos remeten a notícies dels mitjans de comunicació, és a dir, que no ens hem alliberat del seu poder tradicional, que nosaltres mateixos perpetuem. Però també és cert que altres punts de vista es van obrint pas, i que els missatges arriben a un públic més nombrós i divers. Es trenca el filtre personal d'accedir voluntàriament a uns mitjans o a altres, a unes informacions o a altres. Ara els titulars t'impacten directament, aprofundir o no ja és cosa de cadascú. 

Bé, ací teniu l'enllaç. El perfil és públic, osiga que no cal afegir-me com a improductiva amistat. Si ens afegim, almenys, ens podrem llegir mutuament :)

Photobucket

Per pur entreteniment, vaig generar en el seu moment un parell de pàgines. Un és el Club de fans Empar Recatalà, on podem vore alguns dems muntatges que amb tota la conya del món hem publicat en este blog, i l'altre s'anomena Jo tampoc suporte a Maribel Vilaplana. Per cert, algun dia vos contaré les aventures i desventures amb els suposats cosins de Mariamparo.

En un comentari, fa uns dies, el company Alexxx m'animava a obrir també un compte de Twitter. Aquest sistema és distint, i tinc molt clar que el gastaria bàsicament per a fer xicotets comentaris de cada notícia que m'anara trobant. Però no m'agrada la interfase del programa i no em resulta atractiu. A banda, això requereix una miqueta més d'una constància que no us puc garantir. M'ho pensaré.


Salut!


La Mirada Crítica