Benvinguts :)

Benvinguts a La Mirada Crítica de XorX

dijous, 8 d’abril de 2010

Sumari de Gürtel, dia 1


Hola de nou!


Després de calentar motors amb l'entrada anterior, continuarem amb el mateix esquema per fer una comparativa del tractament del cas Gürtel per la manipuladíssima RTVV amb altres mitjans, públics i privats.

Durant aquestos mesos, tot i no haver pogut publicar, he estat pendent de la informació, com sempre, de Canal 9. Ha destacat especialment la tergiversació sobre la destrucció del patrimoni arquitectònic del Cabanyal, protegit o no, arribant fins i tot a programar un fastigós reportatge de Dossiers centrat en els arguments del PP sobre el barri com a previ a un partit de futbol. Aquest tema ha sigut precisament l'utilitzat pel Partido Popular per a despistar i per a tapar l'alçament del secret del sumari del cas que ens ocupa aquestos dies.

La veritat és que, innocent de mi, esperava que la informació sobre la branca valenciana es publicara i coneguera de manera més ràpida. Avui parlarem del primer dia de l'era Gürtel, però estem al tercer i poca cosa ha trascendit.

Amb aquestes entrades sobre els primers dies de Gürtel el que pretinc és, com de costum, deixar palès l'ús partidista que de RTVV fa el Consell de Francisco Camps, amb exemples clars i argumentats, perquè només coneixent i assumint el que ocorre podrem canviar-ho de veritat, que és la meua esperança després de vora 5 anys de publicacions. Aquesta etapa negra de Ràdio Televisió Valenciana ha d'acabar -per a no tornar- amb Francisco Camps i amb el Consell del PP, si no abans, perquè sembla que res es puga fer. Sempre he tingut els meus dubtes. al respecte. Així que no m'estendré massa.

Per una banda, sis minutets ens resumeixen les informacions en distintes cadenes de TV sobre la notícia del dia:






Per altra banda, de nou Canal 9 es cenyeix als arguments del PP. Els populars s'agafen a una paret llisa i afirmen que amb el sumari no es coneix res nou que no s'haja filtrat ja, i per tant, que no han de moure fitxa. En la informació prescindeixen de donar dades del sumari. El seu cap, Mariano Rajoy, manté el silenci. Camps, per suposat, també. Una anècdota com el problema d'accés informàtic al sumari es convertirà en el nucli de la notícia
.

Per suposat, la notícia apareix sempre de manera molt breu, sense peça informativa -sinó llegida pel propi presentador-, situada enmig de l'informatiu i sense titular. Just al contrari que la resta de televisions, que no només han inclòs la notícia en el sumari sinó que obrin els informatius amb la innegable notícia del dia. Fixeu-vos també amb el rostre, la postura, la imposició de la veu i el to de Joan Espinosa per a aquesta notícia, molt distint a la resta de notícies del propi informatiu i molt allunyat del seu estil. Sembla drogat i tot. Tot són granets que intenten fer passar desapercebuda la notícia... Però afortunadament la resta de mitjans han donat la notícia com cal, així que difícilment els mitjans afins al partit de la corrupció podran evitar que el poble conega els seus pressumptes delictes.




Això és tot. Bonica diferència entre la informació de la resta de mitjans i de la cadena del PP, cert? Amb censura inclosa, com cada dia.

Vegem de manera ràpida allò que Canal 9 ens ha censurat:
  • Vulneració de les normes de contractació del govern d'Esperanza Aguirre
  • Suborns, contractes amanyats i factures inflades entre les dades del sumari
  • El milió d'euros de comissions cobrat per Bárcenas vidria de les adjudicacions dels governs del PP a les empreses de Correa
  • L'ex-tresorer Bárcenas és l'únic implicat que continua amb un càrrec polític (Senat), amb advocat pagat pel partit i amb despatx a la seu del PP
  • Correa situa com a responsables de la seua contractació a Cascos, Arenas i el propi Bárcenas
  • Declaracions d'Arenas defensant Bárcenas, però diu que no té relació amb ell
  • El portaveu del PSOE al Congrés creu que Rajoy sap coses que l'obliguen a callar
  • La número 2 del PP defensa la presunció d'innocència dels imputats (a pesar del codi ètic). Afirma que no és una trama del PP sinó una trama que s'ha volgut aprofitar del partit
  • La vicepresidenta reclama informació i explicacions
  • Autocrítica al PP. Feijoo diu que possiblement el partit s'ha d'explicar millor
  • Pressumpte finançament il·legal del PP de la Comunitat Valenciana. Facturació en negre dels actes electorals del partit per part de les empreses de la trama. Europees 2005, autonòmiques i locals del 2007, actes del 2008. Alguns actes haurien sigut pagats per empresaris i podríen haver-se donat a canvi adjudicacions de contractes públics
  • El secretari general del PP madrileny afirma que el partit no s'ha finançat irregularment
  • Més regals d'Orange Market a càrrecs de la Generalitat. Un robot-gos de 2000€ per als fills de Camps; una bossa de marca de 750€ per a la seua dona; un rellotge de 2400€ per a l'actual presidenta de les Corts; vicepresident Cotino, jaqueta de 350€; Costa, maleta 1130€ i iPhone comprat per més de 1000€
  • Adjudicació pressumptament irregular d'una carretera a Castella i Lleó
Per què es permet la censura, la subjectivitat, propaganda partidista i la tergiversació sistemàtica, descarada i demostrable, a una televisió pública? És una cosa que MAI entendré. No m'entra al cap com es deixa al Consell i a RTVV arribar tan lluny en una suposada democràcia.

Però tot açò només és el principi.

De moment el que sabem és que partit i la seua tele estan nerviosos, quasi desesperats,
i eixa és la millor notícia que ens han donat.

Continuarem... :)

La Mirada Crítica

5 comentaris:

Vent d Cabylia ha dit...

No sé si vas vore el DBT.es sobre el Gürtel i el Cabanyal, però va ser d'aüpa...

XorX ha dit...

Hola! La veritat és que no ho vaig vore, però ja m'imagine que no tindria pèrdua...

Tenia la intenció d'enregistrar-ho de TVVI, però ho han retirat de la programació :\

A vore si la pròxima setmana.

Salut!

Anonymous ha dit...

Perdonam per ocupar este espai però el dissabte passat vaig vore un detall a la TV que em cridà l'atenció, a vore si el pots comentar:

L'altre dia vaig vore el Madrid-Barça per TV3 (soc del Valencia cal aclarir) i vaig comprobar que durant el partit més important de la temporada amb una audiència propera al 50% de "share" ficaren un missatge sobreimpressionat indicant:
"El dia .... entrevista al cap de l'opossició Artur Mas"

Fets:
- Entrevisten al cap de l'opossició!!!!!
- Ho anuncien en prime time i davant de un 50% d'audiència
- L'horari de l'entrevista era "prime time"
- L'entrevistadora no es va dedicar a intentar "machacarlo"

Professionals de Canal 9, ja comprenc perque no voleu que els valencians gaudim de TV3, PORQUE LAS COMPRACIONES SON ODIOSAS.

Estic molt mal acostumat amb Canal 9, al vore una cosa "normal" em crida l'atenció

El de la Ribera..... del Xúquer clar!!

Anonymous ha dit...

XorX, necesito que utilices tus redes de información y tus contactos en RTVV, si los tienes.

La duda que tengo es esta:

¿Es Nadia Alonso (1 de las 2 presentadoras que empezaron las rondas del 24/9) una de las acosadas por Vicente Sanz?

Es que ya no sale presentando en el 24/9 (incluso la han fulminado de la cortinilla del 1er aniversario), en el levante se publico que una de las acosadas era "N.A." y en un comentario de El Pais ponia que una de las acosadas habia sido guionista de sense filte (creo que ella lo fue).

En fin me parecen muchas coincidencias, ahi te lo dejo por si quieres investigar :)

Anonymous ha dit...

Els teus anàlisis son els millors que he llegit mai, enhorabona!

Tinc la sensació que Canal 9 cada vegada es pijor, crec que estem en l'epoca mes negra de la cadena.

Hui a 25 d'abril no han tret les manifestacions de recolzament a GARZON, tampoc la mani del 25 abril que es va fer a valencia el 24 abril, tampoc la de garzon a valencia, nomes van traure una noticia mesclada al dissabte a la nit, mesclan a la falange als pro garzon, al pp y al psoe, una merderà de noticia que no saclaria ningu de la transgiversacio que van fer.