Benvinguts :)

dijous, 21 de febrer de 2008

no em sent precisament orgullós

Per la excepcionalitat d'aquesta entrada, la traduisc al castellà més avall.
Por la excepcionalidad de esta entrada, la traduzco al castellano más abajo.

Photobucket

Com són les coses. De les 40 discretes visites que té aquest humil blog cada dia (el 75% de menys de 5 segons), ahir se'n van superar les 3000.

No em sent precisament orgullós

La Mirada Crítica és un blog de creació amb vora tres anys de vida, els mateixos que el seu autor, XorX, un personatge de ficció que s'ha anat desenvolupat a mesura que anava escrivint.

Durant aquest temps, hem tractat de mostrar una mirada més irònica que crítica, però sempre amb un humor àcid i, sovint, atrevit. Bé, d'acord, i amb una miqueta de mala baba... Que li ho diguen al Partido Popular o a Canal 9, que durant aquest temps s'han convertit en el binomi més demandat del blog i, conseqüentment, el tema que més s'ha explotat.

Però avui s'ha girat la truita. A aquest espai on analitzem sobretot la relació entre la política i els mitjans de comunicació, li han pegat una volta de campana. Ara és La Mirada Crítica la que és objecte de polèmica político-comunicativa, quan aquest blog de subliminar -i de subtil- en té poc.

I tot perquè Telecinco ha utilitzat un muntatge d'aquest blog -dissenyat per a una denúncia concreta, en un moment donat i en el context irremeiable de La Mirada Crítica- en una autopromoció de futbol:

Promo Barça-València

Jo crec que no és més que un greu però simple error. De fet, fixeu-vos que no s'han molestat ni en afegir-li transparència al centre de l'escut. Amb moltes presses ha hagut d'anar una televisió de la mida de Telecinco per a cometre dues equivocacions tan greus.

La imatge que jo oferia -oferia- en aquella entrada (on denunciava que el València CF havia emès un comunicat oficial on demanava a la seua afició que no votara al PSPV-PSOE), apareix a la primera plana del cercador d'imatges de Google.

Crec que és molt més raonable pensar que un treballador despistat l'ha pifiada que no que la direcció de Telecinco es dedique a fer propaganda subliminar amb fotomuntatges del Google.

Ara bé, també és cert que, a hores d'ara, no s'ha conegut cap comunicat per part de Telecinco per a explicar el que ha passat, i això si que no quadra.


Vos penge el vídeo de Sé lo que hicisteis (laSexta):




Jo no entre en polèmiques. He retirat la imatge i he modificat l'enllaç que s'utilitzava per relacionar aquest blog amb tota aquesta història. No m'interessa.

Esperem que la tensió i el dramatisme d'aquesta precampanya, però sobretot d'aquesta legislatura, no traguen sang d'on no hi ha.

Salut!

La Mirada Crítica


Photobucket

Como son las cosas. De las 40 discretas visitas que tiene este humilde blog cada día (el 75% de menos de 5 segundos), ayer se superaron las 3000.


No me siento precisamente orgulloso

La Mirada Crítica es un blog de creación con cerca de tres años de vida, los mismos que su autor, XorX, un personaje de ficción que se ha ido desarrollando a medida que iba escribiendo.

Durante este tiempo, hemos tratado de mostrar una mirada más irónica que crítica, pero siempre con un humor ácido y, a menudo, atrevido. Bueno, vale, y con un poquito de mala baba... Que se lo digan al Partido Popular o a Canal 9, que durante este tiempo se han convertido en el binomio más demandado del blog i, consecuentemente, el tema que más se ha explotado.

Pero hoy se ha girado la tortilla. A este espacio donde analizamos sobretodo la relación entre la política y los medios de comunicación, le han dado una vuelta de campana. Ahora es La Mirada Crítica quien es objeto de polémica político-comunicativa
, cuando este blog de subliminal -y de sutil- tiene poco.

Y todo porque Telecinco ha utilizado un montaje de este blog -diseñado para una denuncia concreta, en un momento dado y en el contexto irremediable de La Mirada Crítica- en una autopromoción de fútbol:

Promo València-Barça

Yo creo que no es más que un grave pero simple error. De hecho, fijaos que no se han molestado ni en añadirle transparencia al centro del escudo. Con muchas prisas ha tenido que ir una televisión del tamaño de Telecinco para cometer dos equivocaciones tan graves.

La imagen que yo ofrecía -ofrecía- en aquella entrada (donde denunciaba que el València CF había emitido un comunicado oficial donde pedía a su afición que no votara al PSPV-PSOE), aparece en la primera página del buscador de imágenes de Google.

Creo que es mucho más razonable pensar que un trabajador despistado la ha pifiado que no que la dirección de Telecinco se dedique a hacer propaganda subliminal con fotomontajes del Google.

Ahora bien, también es cierto que, hasta el momento, no se ha conocido ningun comunicado por parte de Telecinco para explicar lo sucedido, y eso sí que no cuadra.

Os cuelgo el vídeo de Sé lo que hicisteis (laSexta):



Yo no entro en polémicas. He retirado la imagen y he modificado el enlace que se utilizaba para relacionar este blog con toda esta historia. No me interesa.

Esperemos que la tensión y el dramatismo de esta precampaña, pero sobretodo de esta legislatura, no saquen sangre de donde no hay.


¡Salud!

La Mirada Crítica

22 comentaris:

Anonymous ha dit...

Això de les 3000 entrades és perquè has aparegut a Menéame:

http://meneame.net/story/tele5-manipula-logo-valencia-cf-publicidad-subliminal-pp

fajardo ha dit...

No hi ha paraules :-|

Daniel ha dit...

M'encanta el que representen avui en dia els medis de comunicació. Una persona al seu blog modifica una imagte per fer una petita protesta político-social (espai que miren cuatra gats) y acaba en boca de tothom (webs d'informació, televisions..) y amb un creixement important de les visites. M'agrada molt, xD.

Tinc una pregunta, has tret l'enllaç i la imatge que l'acompanyava per por a represàlies del Valéncia o perque realment 'no t'interessa' tota aquesta polèmica?

Saluts!!

catarroja blog ha dit...

Impressionant XorX.

Si pense en mala llet, podria dir que tot estava preparat, que la promo està feta amb eixe escut a propòsit, per a que algun mitjà es donara conte del error i es començara a fer publicitat gratuïta de la retransmissió del partit a Telecinco... com una mena de marketing o publicitat viral...

Però crec que estic amb tu, pot ser que algun treballador despistat l'ha pifiada agafant un escut sense adonar-se'n de que estava modificat...

En fi, salut XorX!

anton pirulero ha dit...

Impresionant, ja ja, et faràs famós i tot...

XorX ha dit...

Hola a tots, gràcies per escriure!

Daniel, el que passa és que aquesta polèmica em resulta aliena.

És Telecinco qui ha utilitzat una imatge que no era seua, sense permís i, a més a més, en un mal lloc. Per ahí es parla de "manipulació", de "propaganda subliminar"...

Jo tenia la imatge en una entrada concreta, per a denunciar un fet concret. Això va ser a l'OCTUBRE del 2006. Imagina't si fa temps.

A mi el València no pot dir-me res. Més por li tindria al PP. Però aquest blog és el que és, no crec que se li haja de donar més importància ni considere que he de tindre por de res. En absolut.


Catarroja, hehe, no penses que no m'ho he plantejat. Qui sap, tal i com estan les tècniques publicitàries avui en dia... Suma: últim dia de campanya política + un escut que apareix dues vegades en l'spot, però la segona apareix bé... Per què no apareix les dues bé? Resta-li que no es pot confiar en que un programa de la competència vaja a traure't la notícia ni es pot realment esperar un boom així, o potser si?

Jo he apostat per què Telecinco no ho ha fet a mode promocional perquè 1.- La Sexta és competència directa en futbol; i 2.- Els seus informatius no estan per a experiments.

Però no arribaria a ficar la mà al foc...

Salut!

alba ha dit...

Bon post, la veritat es que se m'havia pasat per alt l'anunci (potser perquè no vec gaire telecinco).
Si tens temps pasa pel meu blog
Salutacions

XorX ha dit...

Per què no m'estranya, Alba, que el teu blog es diga Barça 100%? :P

Me passaré :)

Anonymous ha dit...

Maemeua,visca internet!

I telecinco en la seua línia lamentable.

bbs. ha dit...

Deja de joder al PP y a los valencianos inutil.Seguro que eres un puto rojo envidioso que no sabes ya ni que inventar para quitarle merito al PP de lo bien que lo esta haciendo en Valencia.Esta gente no la queremos aqui.

XorX ha dit...

Jo tampoc vull a eixa gent ací, BBS. Però me referisc en llocs de responsabilitat pública.

Estic fotent-los? Jo done la meua opinió, i tracte d'argumentar-la. Si encara així el PP creu oportú "picar-se", que es paren a pensar per què.

No vos veig queixar-vos de la manipulació de Canal 9 o d'altres barbaritats que fa el vostre propi partit. Vosaltres podeu negar-nos drets i nosaltres no podem fer-ne ús dels que tenim?

En fin..

Anonymous ha dit...

¿Sabes que me mosquea?

Que la segunda vez que utilizan el escudo del Valencia, al final de la promo, cuando se colocan los dos escudos, se utiliza el escudo real, no el que pone PP.
¿No es raro que utilicen 2 escudos diferentes?

XorX ha dit...

Sí, eso también me mosquea bastante a mí, pero qué debemos pensar?

Que Telecinco ha hecho propaganda electoral subliminal a favor del PP? O quizás eso genera desprecio hacia este partido?

O simplemente ha simulado una equivocación para hacerse propaganda? Telecinco no es una TV que emita muhos partidos, pero es la cadena líder, no debería necesitar este tipo de prácicas.

Utilizar una imagen encontrada en Google desde luego le salva... porque sea cual sea la razón por la que lo ha hecho, le servirá para excusar-se en una equivocación.

Por eso no me siento nada orgulloso de estar en este lío...

nando ha dit...

Hola XorX. He de reconeixer que si he conegut el tu blog, és per el famós escudet, així i tot m'alegre que d'una manera o una altra haja trobat aquest blog perque em sent identificat amb la temàtica. Et felicite pel teu treball.

Catarroja blog ha dit...

XorX, en el Informativos Telecinco de este migdia, en la secció d'esports, J.J. Santos ha demanat disculpes públiques en nom de Telecinco al València C.F. després de fer-les també en privat, segons ha dit...

Salut!

XorX ha dit...

Això m'han dit Catarroja, però no he vist més que una part de l'informatiu. Llàstima!

Està bé que es disculpen públicament, així potser ens creiem més que només ha sigut un error.

Gràcies per l'avís! :)

Salu!

nando ha dit...

I a tu no et demanen disculpes per fer us del teu diseny sense demanar permís? crec que haurien de fer-ho, al menys públicament.

Jo per molt que es disculpen, no crec que haja sigut un error, perque el teu escut tenia en un cantó la teua signatura, i el fons blanc, el disenyador, abans de posar-lo ha habut d'editar-lo, i si no ha vist que l'escut no era el correcte... ja es greu el problema de visió que te.

XorX ha dit...

Hehehe, estic d'acord en tu! Com més ho pense més crec que ho han fet aposta, però bé, ja s'apanyaran.

No, a mi ningú no m'ha dit res. A vore, un spot que es posa 3 vegades en un dia i amb una audiència lider probablement... Uh, que no els denunciaré? xD Xk el que és segur és que sabien que eixa imatge era d'algú perquè firmada estava!

Quina vergonya.

valencianet ha dit...

Hola!
En fi...XorX, que vols que et diga. Esta vesprada m'he comprat el Levante i quina ha estat la meua sorpresa al vore el teu escut modificat del València C.F en la portada. Ha sigut curiós perquè m'enrecordava que era teu (i quan he vist baix a la dreta l'anagrama del blog ja m'ho ha acabat de confirmar).

No he pogut evitar anar ràpidament a la pàgina 52 per a llegir l'article. Mentre llegia la notícia no podia parar de riure. Era tot tan surrealista...xDD

Més tard he vist que també protagonitzaves la vinyeta d'Ortifus en la primera pàgina del diari.

La meua teoria particular és que Telecinco (en la seua línia lamentable, efectivament) ha fet això de forma conscient, aprofitant el clima de la campanya electoral, per a crear polèmica. D'eixa forma, ara, ja sabem tots qui emet el partit de la Copa del Rei entre el València i el Barça.
Hi ha diversos indicis que ja s'han citat ací, que apunten a que no ha estat un "despist". Com se't pot col.lar una imatge així?
Pose la mà en el foc que la cadena privada ha muntat tot este circ per a què se'n parle i amb l'objectiu d'engrossar les audiències del partit. Telecinco ha demostrat suficientment que per a ells "tot val" per a aconseguir pujar les audiències.

En qualsevol cas ha estat molt graciós tot açò i m'he rist ben agust esta vesprada, no podia donar crèdit al que havia passat.

Ara toca relativitzar el fet i continuar amb la teua magnífica tasca, a través d'este excepcional blog, que a molts valencians ens agrada visitar, llegir i guadir.

Saluts!

xe fu7 ha dit...

Xorx, t'he de felicitar . Has fet una campanya de markèting viral acollonant... ;) Una abraçada!

Anonymous ha dit...

Ei també ha eixit al APM? programa de zapping de TV3.

Anonymous ha dit...

No patisques. El teu escut representa millor al club que l'original.