Benvinguts :)

Benvinguts a La Mirada Crítica de XorX

dimarts, 19 de setembre de 2006

LaSexta|Noticias

Fa poc més d'una setmana es van estrenar per fi els informatius de La Sexta, anomenats LaSexta/Noticias, amb el logo S/N.

LaSextaNoticias

Són uns informatius que es presenten com alternatius. Suposadament utilitzen un llenguatge proper i deixen de banda notícies com els successos per fixar-se en temes socials que altres informatius ometen. A més a més, són els informatius amb l'edat mitjana de la plantilla més baixa.

La veritat és que tinc poc a dir perquè els he pogut vore poc, però pel poc que he vist puc dir que no m'han decepcionat com ho van fer els de Cuatro al naixement de la cadena ni com ho han tornat a fer ara al setembre, ja que tot i que els NoticiasCuatro s'han renovat totalment segueixen sense donar l'alçada. Però això ho deixaré per a una posterior entrada.

Tornat a LaSexta/Noticias, estèticament són molt innovadors, perquè predomina el verd i el gris en uns decorats moderns i urbans i en un grafisme senzill però dinàmic.

S/N - Plató

S/N - Gràfics 1

S/N - Gràfics 2

Una de les novetats que impacten només començar és la careta del programa, ja que inclou els principals titulars de la jornada. Evidentment, el color del grafisme canvia segons l'edició de l'informatiu. Aquesta és una pràctica habitual en el grafisme per a la televisió. Informativos Telecinco, de qui també parlaré més endavant, també s'han renovat i utilitzen aquesta pràctica.

SN - 14h - Titulars

SN - 14h - Careta

SN - 20h - Titulars

SN - 20h - Careta

Jo vos recomane que vegeu aquestos informatius i decidiu vosaltres mateixos si són suficientment diferents com per a merèixer seguir coneixent-los més a fons. De moment prepararé una nova entrada amb una comparativa d'estils tant estètics com de contingut dels actuals informatius, ja que la lluita per l'audiència els obliga a superar-se contínuament.

Vos deixe uns vídeos resum dels primers informatius 14h i 20h.




Salut.

La Mirada Crítica

2 comentaris:

Mars Attacks ha dit...

«Suposadament utilitzen un llenguatge proper i deixen de banda notícies com els successos per fixar-se en temes socials que altres informatius ometen.»

Jur, buscar això i obrir amb el vídeo del 11-S (de veritat pensen que encara fa falta tonrnar-lo a ficar?) del tipet que es tira per una finestra... o els primers plànols dels esquelets de la fosa comú. No sé jo, m'ha paregut tan sensacionalista com la resta. I algo publicista (per lo del projecte de la sèrie) també. No és necessàriament roí, però igual acaba per convertir-se en un "no-sólo-música", com Hospital Central...

XorX ha dit...

Clar, és que al cap i a la fi segueix la línea que s'aplica a l'Estat espanyol, fins i tot amb publicitat pel mig i tot.

I les imatges, sí, poden ser sensacionalisme, però si s'acompanyen d'una bona redacció es poden interpretar com una estratègia d'impacte. El missatge és el que duu el pes (comptant amb que les imatges són simplement això que has dit i sense entrar en manipulacions).

Molt interessant aportació :)