Benvinguts :)

dimecres, 2 d’agost de 2006

traços multisentit

Per fi estic de vacances. Seran només 15 dies, tres dels quals els estic passant a la bartola, altres tres me'n vaig de viatge a Amsterdam, i la resta estudiant...

Avui, com no tenia res a fer, m'he posat a fer dibuixets amb el Photoshop, i ho he fet a traços, de tal manera que objectivament no signifiquen res però el nostre cervell els interpreta a la seua.

El primer és un home que està tirant una escupinyà. Pel cabell que sembla engominat i la cara estirada l'he pintat ros i amb ulls clars; El segon, pel nas més xato, els ulls profunds, la ralla al costat i el mocador a la cara, l'he pintat amb pell més fosca. Però el color no té molta més importància, simplement els he fet oposats basant-me en les seues pròpies formes.


Traços01 _____ Traços02

Bé, doncs aquestes cares tenen més significat del que aparenten.

No tenen aquestes formes perquè sí. Sinó per una coseta que em va comentar el meu amic Edu l'altra nit i que em va sorprendre.

Si les recargolades línies semblen posades així per alguna raó, més evident es farà aquesta percepció si les posem juntes, apropant els dibuixos, marcant continuitat, i creant un únic gràfic narratiu. Cohesionant-los. Si les cares ja resultaven sospitoses la gràcia està en quin significat apunten juntes.

Vos done la pista definitiva:

'Innocent' llauna de CocaCola


¿Una CocaCola? Clar, es veia vindre.

Fem-ho més evident, doncs.

El dibuix de dalt escup al de baix _____ Mira-ho tu mateix

En fi, curiós.

La Mirada Crítica