Benvinguts :)

dijous, 31 d’agost de 2006

Mobilitat Urbana

No sé si vos haureu adonat, però els polítics es reprodueixen.

Com tots sabem, com a norma general, els polítics són bastant inútils, però la seua descendència -sobretot dels que ens governen a dia d'avui-, encara és pitjor.

Què fas amb un fill malcriat, que ha hagut d'aprovar la bàsica en un col·legi concertat, i que no serveix per a estudiar ni per a treballar?

Molt fàcil! T'inventes un servei municipal per a ells!

Evidentment, aquest servei s'ha de recolzar en una necessitat real de la ciutadania, i com som tan poc originals, recorrerem a un clàssic: el trànsit.

A banda de tindre entretingut al xiquet, s'ha de treure rendibilitat econòmica a la idea, que per a això estem en política, així que res millor que un servei de """policia""" amb una dubtosa capacitat per a sancionar econòmicament els infractors.

Però no oblidem que la majoria d'aquesta gent no sap el que és el civisme ni l'educació. Ni tan sols el que significa guanyar-se un jornal de forma decent, de qui ho havien d'aprendre? Així clar que els problemes del trànsit a Castelló segueixen igual que sempre.

Alguna cosa bona faran, però de cada una que n'encerten en deixen passar quaranta, sobretot dels que més molesten. Realment val la pena, doncs, tanta parafernàlia? Les xicotetes infraccions d'aparcament segur que es redueixen, però no patiu que podreu seguir aparcant en doble fila tallant tot un carril que ningú tindrà ous a dir-vos res.

Si pares dos minuts en doble fila per a recollir l'àvia de 82 anys que ha d'anar a l'hospital a fer-se radiografies del genoll (cas real) et multaran o et cridaran l'atenció de males formes; Però si tens un cotxe de gamma alta aparcat en una cantonada davant de Marina d'Or dificultant notòriament el trànsit , aleshores el """policia""" mirarà cap a un altre cantó (cas real).

En fi, mirem el costat positiu i alegrem-nos que almenys no es dediquen a la política.
La Mirada Crítica

... pa ser policies de "mobilitat" tenen l'enteniment bastant espès i segons sembla la sang d'orxata, perquè allà on els deixes es queden plantats... ni que siga de cara a la paret.

3 comentaris:

Mars Attacks ha dit...

Pren nota per a una sèrie d'exit (per a Locàlia, per exemple):

Poliseros: en el corazón del bar.

XorXanimous ha dit...

Hehe, bona idea, però a Localia ni aigua ¬¬

XorX ha dit...

Ah, i penseu que cada dia estan fent més carrers... mmm... 'peatonals' i les places d'aparcament que retiren no les substitueixen per noves.

Així clar que hi ha problemes.

S'excusen en què estan creant molts aparcaments subterranis nous, però... això allibera places a la superficie?

Pensem. Tens una plaça de garatge al pàrquing privat de Clavé i vas a dinar a casa que tens dues hores per a fer el dinar, menjar-te'l, reposar i netejar. De veres si trobes aparcament en superfície faràs la faenà de baixar fins al pàrquing? Ja ho tens. Una plaça privada al pàrquing lliure i una plaça pública al carrer ocupada.

Es pot fer més peatonal i bonic el centre però que els aparcaments subterranis siguen gratuïts amb un màxim d'X hores d'aparcament. A partir d'ací a pagar. Per a subvencionar, que part del pàrquing siga de pagament (com Santa Clara), i els diners que es reingressen a l'aparcament.

I, posats a demanar, dona'ls als policies de Mobilitat Urbana un PDA d'estos o com es diga i que a cada cotxe aparcat a X metres de la plaça de garatge que té assignada, multa. Voràs com qui té plaça la fa servir i els aparcaments privats comencen a afluixar la pressió d'aparcament.

Al final la solució més fàcil és la "zona azul"... I així ens va.