Benvinguts :)

dimecres, 31 de maig de 2006

Critica La Mirada

Avui s'ha criticat la subjectivitat d'aquest blog personal, d'aquesta Mirada Crítica que fa unes setmanes es definia com una mirada que s'autoanomena -irònicament- crítica [...] una mirada que es considera independent però subjectiva i que per definició és un blog on XorX [personatge virtual] escriu la seua opinió sobre les noticies i esdeveniments que ocorren en els mitjans de comunicació, en la política o en la vida quotidiana.

Aquest blog és el que és, està escrit com està escrit, i s'ha perfilat en aquesta direcció al llarg de més d'un any d'existència i més de 160 entrades.

El que no es pot fer es irrompre en un 'ens' amb una personalitat pròpia i definida, distinta fins i tot a la que defineix al seu autor, sense contextualitzar ni una simple paraula. Açò no és l'editorial d'un diari ni els comentaris 'cartes al director'. XorX és un personatge ficcionat amb una cosa distinta als personatges de ficció que trobem a diari: la seua vida no es limita a una novel·la, o una pel·lícula o una sèrie. I, a més a més, conviu contemporàniament amb els lectors, parlant de l'actualitat i mostrant comportaments dignes de qualsevol altra persona. Fins i tot s'obre una porta al feedback. Crec que és interessant, però no s'obliga ningú a llegir!

Avui, el cap de guió de La Mirada Crítica, on protagonitza "XorX", s'ha vist obligat a trencar el joc i prendre el comandament per a modificar una entrada amb la finalitat de no enemistar-se amb aquells que no han sabut comprendre les paraules ací escrites. S'ha explicat, s'ha explicitat, millor dit. Ara no hi ha queixa que valga.

Els comentaris segueixen oberts a tothom i l'e-mail a la vostra disposició. Només vos demane que escrigueu en coherència amb els principis de l'autor i des del mínim coneixement de les característiques del blog. XorX seguirà escrivint des de Castelló sobre l'actualitat i el que convinga des de la seua mirada pròpia. Que ningú s'ofenga, per favor.

No hi ha crítica que valga si no s'entén el que es critica.

Salut.


La Mirada Crítica

4 comentaris:

XorX ha dit...

I ara hauríeu de pensar si aquesta Mirada Crítica és o no és vàlida. I recordar la ironia que m'autoreconeixia en el blog del primer aniversari del blog.

Lamente ser tan explícit perquè sóc conscient que es perd la màgia i la gràcia, però no tinc més remei.

servidora ha dit...

Pues es que yo a Jordi sólo lo conozco de vista, al que conozco es a XorX...

Y Xorx me gusta. Empezando por el nombre (Jordi en gallego se dice Xurxo y lo de Xorx me lo recuerda :-). Y porque siempre expresa su opinión. Y esa opinión unas veces me sirve para aprender, otras para disentir, otras para asentir y otras para reirme a gusto (sant jordi, salvador de erizos :-)

También es cierta una cosa. Todos tenemos derecho a nuestra opinión pero la blogosfera nos convierte de alguna forma en cutre_columnistas. A ver si me explico: eso que dicen los abuelos, que si está publicado deberá ser verdad.

De alguna forma, con el blog dejamos por escrito nuestras opiniones y además ¡hay gente que lo lee!. Nuestro "trocito de gloria" se puede convertir en algo tormentoso, porque mi derecho a exponer públicamente mi opinión también lo tiene quien aquí se acerque a dejar un comentario.

Y no creo que sea malo.

Jode :-) pero no es malo. Al fin y al cabo que nos peguen un toque suele redundar en que volvamos a meditar sobre algo ...y eso suele ser bueno, ganamos.

Pero, jode, vaya si jode. Así que lo dejo, no vaya a ser que te esté tocando la meninge ;-)

Per cert, meu que tal com choffeur? Con esto de la apendicitis (anda que ya me vale... buena excusa para asegurarme de que no me atropellabas :-) no sé que tal te fue/va...

Mars Attacks ha dit...

Le sigo dando vueltas al tema, y como decía hoy Alicia, o Sofía, o no recuerdo quién, es totalmente normal e inevitable que cada cual tenga sus propias opiniones y sensaciones acerca de las cosas que pasan. Expresarlas a espaldas de la gente implicada tiene como ventaja que probablemente te ahorres el que se puedan sentir ofendidas, pero eso no quita que no pienses así. Ojos que no ven...
Expresarlas a los cuatro vientos, sin embargo, sí que puede desatar tormentas. Aunque pienses cosas mucho más "lights" que otros, sólo que esos otros no expongan esos pensamientos.
¿Tanto cuesta hacerse cargo de que es nada más y nada menos que un punto de vista, tan inválido y criticable como el de cualquier otro? ¿Por qué hay tanto miedo a los encontronazos? También soy de los que opinan que, si yo creo que blanco y otro que negro, y confrontamos nuestras opiniones, seguro que los dos nos llevamos al menos un pequeño tono de gris con el que antes no contábamos. Y eso es bueno.

Para más reflexiones acerca de cómo al final sólo escuchamos lo que queremos escuchar:

http://estenoeselblogqueestaisbuscando.blogspot.com/2006/06/interpretaciones-veces-pasan-cosas.html

XorX ha dit...

Gracias por tus palabras Servidora :)

Tienes mucha razón y además creo que del blog no se puede extraer que esta Mirada no sea criticable, nada más faltaba!

Y el coche de categoria! :P Ya no recuerdo lo que es el transporte público xDDD Creo que llené el cupo para lo que me queda de vida ^^U ... Qué poco ecologista ha quedado eso... Bueno, que yo vivo en la montaña y tengo excusa!

Salut!