Benvinguts :)

Benvinguts a La Mirada Crítica de XorX

dilluns, 10 d’abril de 2006

campi qui pugui

Avui he fet el meu tercer examen pràctic de conduir, i m'han tornat a suspendre.

Curiosament, m'han suspès per fer el contrari del que vaig fer l'examen anterior quan em van suspendre. En aquella ocasió, me van suspendre primerament per passar un semàfor en taronja. Avui, m'han suspès per no passar-me'l en taronja. Flipa.

Sabeu què passa? Que l'examinador no era el mateix. Si ho haguera fet al contrari el sentit comú em diu que frenant l'altra vegada i accelerant avui hauria aprovat, però tinc els meus dubtes ja. Però ni tan sols els ho pots explicar, perquè ni et miren, ni et saluden, ni s'acomiaden i tampoc es dignen a explicar-te a tu per què t'han suspès! Això ho faran per a evitar que els pegues una hòstia (que amb les ganes m'he quedat), però potser per evitar aquesta hòstia tractarien de fer bé la seua feina.

I és que el carnet de conduir està molt mal organitzat. Primerament el professor hauria de ser el mateix. Clar, perquè si no donem peu als problemes que m'estic trobant. Després, els examinadors no haurien de ser funcionaris de 'puesto fijo para toda la vida'. D'això res. I com ni a l'hòstia s'exposen, doncs aproven i suspenen a qui volen. Avui eixa no era una causa justificada per a mi, perquè he obrat tal i com l'experiència que ells m'han atorgat m'ha dit.

Però per a això està el professor de l'autoescola. Un altre òrgan sense cap tipus de control. Un estanc no pot vendre't el diari a 6€, per què l'autoescola pot tindre les pràctiques a 30€? Així clar que no protesten si suspens, perquè els convé que suspengues!

I no només a les autoescoles, sinó també a Trànsit en general. Perquè ara jo he de renovar papers. Això són quasi 30 mil peles. 170€ per a un pack de 2 examens. Què passa si aproves a la primera? Et tornen el 50% corresponent a l'exàmen que no has fet? Ja voldria jo!

Abusen tot el que volen i més. En un "Estat de benestar" on suposadament estem (que ni de conya), aquest segment de l'Estat hauria de vore que la majoria de persones que es trauen el carnet som joves, haurien de vore que la vivenda està fatal i que no ens podem pagar ni tan sols el lloguer d'un pis de 30m2. Què menys que una beca. Perquè Trànsit és un òrgan públic? Jo tinc els meus dubtes, perquè si és així com és que funciona amb ànim de lucre (com si d'una empresa privada es tractara) intantant treure'ns la sang suspenent-nos perquè si i a preus desorbitats?

I a més a més m'he d'esperar 20 dies per a examinar-me perquè ve Setmana Santa, i de la darrera a aquesta ja m'he hagut d'esperar 15 dies i de la primera a la segona una setmana extra perquè era Magdalena. Però açò quin caxondeo és?

No t'aproven perquè ets un perill públic, però després es queden abobats amb el carnet per punts, la salvació! es repeteixen d'uns als altres com a borinots. Sí, clar, si et pillen et lleven 4 punts per saltar-te un "Stop", tot i tindre 20 anys d'experiència en la conducció. Ara vaig jo, amb les poques pràctiques que els meus estalvis s'han pogut permetre, i amb els nervis en lloc d'aturar-me faig un "Cediu el Pas", què fan? Me lleven 4 puntets i avant? No! Me diuen que no sóc apte! Visca la igualtat d'oportunitats!

Jo ja propera vegada que em trobe un semàfor en àmbar, sabent que si seguisc suspenc i si m'ature també, em descordaré el cinturó, obriré la porta i...

CAMPI QUI PUGUI!
La Mirada Crítica

5 comentaris:

servidora ha dit...

Llevo toda la tarde pensando si te acompaño en el sentimiento o no...

Quiero decir, que servidora no tiene carnet de conducir y nunca sé si eso es bueno o es malo. Pero son idioteces como las que señalas, las que me convencen de que igual no me pierdo yo mucho...

Lo único, que me siento muy egoistona cuando nos vamos para Galicia. Que si no, ni le daba vueltas al tema y me sentiría moralmente liberada de la "obligación" de aprender a conducir... :-/

Eso sí, entiendo que estés pelín cabreado... pero no lo olvides: ¡no podrán contigo!

Mars Attacks ha dit...

Soluciò: ves a Rumania i treute'l allà, que ténen carreteres molt menys complexes (i amb poca pasta, aniràs sobrat).
Després tornes i esperes a que el govern equipare ambós carnets ;)

En fi, ja et vaig dir el primer dia que el meu professor d'autoescola asegurava que quan més intel.ligent és el conductor, més pareix que li costa de treure (m'ho va dir abans del primer dels meus 5 intents...).
Apa, espere que no m'agafes ;)

XorX ha dit...

Faig competició amb tu Emilio a vore qui fa l'examen més vegades xD

Cierto Servidora, no podrán con nosotros!! ;P No quisiera con la entrada hacerte pensar que no te pierdes nada, el permiso de conducir nunca está de más. Si no quieres no lo uses, pero ahora que es tan pequeñín no cuesta nada llevarlo encima 'por si las moscas' ;)

Una altra cosa és que ens el deixen treure sense haver de demanar un préstec...

Centelles ha dit...

Sólo me queda darte ánimos para el siguiente intento. Desde luego que tienes parte de razón en lo que dices en lo de "puestos para toda la vida" . Pero que se le va a hacer, aprueba y despúes mandalos a todos a la mismísima ...[[inserte aquí el lugar que más crea conveniente, gracias]].

Saludos y suerte!!!

P.D.: A ver cuando se te ve el pelo, que te veía más cuando estabas en Vic que ahora XD.

Anonymous ha dit...

Hola! sóc una noia de Sabadell que per casualitat ha trobat el teu blog. Jo també he suspès tres cops, i estic molt desmotivada. M'examino dimecres que ve, dia 26. Espero aprovar perquè no puc perdre més diners ni més temps.
Que tinguis sort.