Benvinguts :)

Benvinguts a La Mirada Crítica de XorX

dimecres, 8 de març de 2006

El futur de la premsa...

Ja feia temps que es deia que el futur de la premsa impresa anava a canviar. I ara en som més conscients que mai.

Des de fa unes setmanes, podem vore pels carrers de la ciutat distintes edicions diàries gratuïtes d'informació general d'àmbit estatal, una cosa totalment nova per als castellonencs.

Un dels diaris en qüestió és l'ADN, fortament relacionat amb l'Heraldo de Castellón en la nostra edició però que ni tan sols inclou secció de comarques, així que ja vos podreu imaginar per on van els tirs.

Diario ADN

L'altre diari gratuït que ronda pels nostres carrers és Metro Directo, que a falta de metro es distribueix -almenys a la UJI- a les parades del bus.

Metro Directo

D'aquest diari sorprenen certs titulars -estratègies al cap i a la fi- que més que d'un diari gratuït de tirada estatal pareixen propis d'una publicació de comunitat de veïns. Si no, observeu el titular de la portada (esquerra) i la notícia desenvolupada (dreta):

PortadaInterior

Ja no és només la vil estratègia d'enganyar un públic que no ha de pagar per llegir el diari i que no té necessitat de vore's seduït pels titulars ni per la portada per a comprar el periòdic, sinó que és la dubtosa importància de la notícia per a aparèixer a la portada. Si aquesta és una de les notícies més importants la portem clara amb els diaris gratuïts.

Aquest diari, com l'anterior i com la majoria de diaris gratuïts -inclòs el 20 minutos que no s'edita de moment a Castelló-, ofereix informació prou superficial, del tot insuficient per als que esperaven invertir en una altra cosa l'euro del periòdic de cada dia.

20 minutos

Així doncs, el futur de la premsa, si és la premsa gratuïta com la coneixem avui, serà la desaparició, perquè les publicacions són dignes d'anar lligades a un intercanvi econòmic: Que el lector cobre per agafar-les.

Potser la premsa impresa desaparega a llarg termini, però entremig s'imposarà aquesta fórmula que, pel que podreu vore si l'agafeu, encara té molt a millorar.

Premsa gratuïta: Més gent amb accés a les notícies però menys massa i profunditat informativa. Una forma rendible de mantindre la societat desinformada (o semiinformada).

Salut.

1 comentari:

XorX ha dit...

I em vaig oblidar del "Qué". L'altre dia anàvem per valència amb diversos "Qué", "20 minutos", "ADN" i "Metro".

Per poc hem d'agafar una taula extra a l'esmorzar per deixar tots els diaris que ens havien anat donant pel carrer!

Però la suma de tots aquestos mai serà un El País, per citar-ne algún de seriós.

Llàstima!