Benvinguts :)

dimarts, 11 d’octubre de 2005

Canvi d'imatge corporativa en TVV

TVV ha presentat, com cada 9 d'octubre, la seua nova programació. Una programació buida de continguts, excepte per la incorporació de '24.2 Notícies' a les nits de Punt 2, un format informatiu alternatiu semblant al de 'La Nit al Dia' de Mònica Terribas (TV3). Aquesta edició de notícies que substitueix el NT9 de la matinada estarà conduit per Victòria Masso, qui conduia aquesta edició dels informatius. Analitzarem aquest nou programa én futures entrades.

Uns dels canvis més lamentables s'han donat en la nova imatge corporativa, però no són incoherents amb la naturalesa de la cadena. Tots esperàvem una imatge moderna i trencadora, però aquesta vegada -i sense que servisca de precedent-, han sigut coherents amb els principis reals de la cadena i ens l'han simbolitzada com una televisió estancada en el passat, lluny de l'avanguarda i lluny del seu públic.

Canal 9

Es reinventa el logotip que s'incorporà amb el naixement de la cadena l'any 1989. L'arc que acompanyava el logotip desapareix, però de la seua base s'estira un cercle que empresona el 9, com un gran buit dins d'un cercle pla. Això si, el 9 no és tan rodonet, l'han modernitzat un poc, però això es consenteix. Com ja vam comentar en entrades anteriors, la forma circular és una forma que crida l'atenció, que atrau la mirada, conseqüència que queda lluny de l'objectiu de la mosca en pantalla.

Pel que fa als colors, abandonen definitivament el roig, groc i blau que remetien a la bandera de la ciutat de València. Ja era hora que deixaren de banda aquest egocentrisme basat en un centralisme desmesurat. L'alternativa no ha sigut molt millor, però els colors no poden fer meravelles si s'apliquen a un disseny tan lamentable.

Canal 9

Jo tinc un possible disseny de logotip per a un futur Canal 9 caracteritzat per la seua pluralitat, independència i professionalitat. Per a una televisió pública decent que no seria aplicable a l'actual Canal 9. Es tracta d'un punt intermig entre la imatge tradicional de la televisió, basada en el 9, i una forma lingüística que juga amb el doble significat de la paraula nou, el número i la novetat. Poseu-li imaginació.

Punt 2

Punt 2 també ha canviat el seu logotip. L'evolució va enrere en el temps. El punt es minimitza i s'estilitza el 2. És com entendre la televisió com una segona versió de Canal 9, sense independència de la primera televisió pública valenciana, quan sempre s'ha entès Punt 2 com l'alternativa decent a Canal 9. El 2 és més modern i el punt segueix sent rodó. Els colors són els mateixos de Canal 9 i la mosca se'ns mostra ara totalment en blanc.

Les noves formes no ens aporten res de nou. I en el món de la comunicació, com en molts altres àmbits, sovint no val la pena fer res si no va a suposar un vertader canvi. No val la pena canviar res si no significa un trencament des d'algun punt de vista. No val la pena fer modificacions simples que no vajen acompanyades de canvis més profunds i que l'únic que aconsegueixen és enganyar als destinataris. No val la pena canviar un logotip si comunicativament no resulta rendible, com és el cas.

Punt 2

I és que els canvis en la imatge corporativa de la televisió pública valenciana no són més que simple i pura fatxada.

Una salutació.

1 comentari:

OpB ha dit...

EPS! K se me va borrar la pàgina i he tornat a fer-la de nou i no m'enrecordava del teu link :P, vaig a tornate a posar, si vols tu torname a posar....

PS: Canal 9 es la mateixa merda XD amb un altre color


OPB
www.racocatala.com/opb